Met de vaste groep uit Stein op tijd die kant op gereden.
Bij aankomst bleek dat Eddy gelukkig binnen kon staan. Vond ik wel netjes, het weer was slecht en hij heeft tenslotte niet voor niets met Ronnie de halve winter in z'n garage doorgebracht dus dat mag je dan ook wel eens laten zien.
De locatie was bijzonder mooi. Catering zag er goed uit en ook de opvang en begeleiding verder was prima geregeld. Voor een 1e meet zover niets dan lof, als je dit al voor elkaar krijgt tijdens een eerste keer dan ben je goed bezig.
Maar op de een of andere manier stonden wij ergens zo achteraf, er was daar geen muziek, nauwelijks volk. Ik vond de sfeer niet echt gezellig, kan het weer zijn, ik weet het niet. Heb toen met Bjorn besloten om toch naar Asten te rijden. (waar we de voorgaande jaren ook waren geweest)
Achteraf lees ik dan helaas dat toch weer airride, dikke wielen en voor de rest nog geen sierstrip verwijderd voornamelijk in de prijzen vallen. Het gaat natuurlijk op de eerste plaats om de gezelligheid maar het is altijd leuk als je toch waardering krijgt voor de vele uren werk die je in je auto steekt.
Mijn tip, en na dik 15 jaar meetings afkloppen mag ik die toch wel geven dacht ik

Heb wat meer waardering voor mensen die auto's tot op de laatste schroef uit elkaar trekken. Ik kom vaak op meets waar men netjes met lijsten per categorie komt vragen wat je allemaal aan je auto gedaan hebt en dit wordt dan naast het totaalplaatje gelegd en beoordeeld. Houdt de mix tussen deze 2 stijlen van tuning een beetje gezond want anders blijft de categorie "sleutelaars" straks weg en maak je de kwaliteit van je meet wel heel eenzijdig.
Ik was laatst op een meet in Luxemburg en daar werd mij lachend verteld dat als ze naar Belgie reden ze hun A6 op Air en Rotiforms niet eens hoefden te poetsen om daar in de prijzen te vallen. Als dit het beeld is wat begint te ontstaan over Belgische meets dan denk ik dat dit geen goede zaak is. (kan ook anders kijk bijvoorbeeld naar DUBLO en VAG nation)
Okeez, lang verhaal. 1e deel sloeg meer op deze meet, 2e deel op de algemene trend in Belgie. Vond de locatie en eerste indruk zeker goed genoeg om volgend jaar terug te komen voor een herhaling en te kijken hoe het dan gaat.
Grtzz Henk