View Single Post
  #1  
Old 11-06-2011, 18:21
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default 1.8 2h Valt weg onder het rijden.

Sinds kort heb ik mijn eerste golfje.
Maar er zijn een aantal puntjes die nog niet goed zijn.

Zo heb ik onder het rijden vaker dat het vermogen wegvalt en dat ik een paar keer goed het gaspedaal moet indrukken totdat hij weer op vermogen komt.

Ook hoor je bij het indrukken vaker knallen uit de uitlaat komen.
Een echte regelmaat zit er niet in, het gebeurt gewoon tijdens het rijden.
Wat ik wel vreemd vindt dat hij het op hogere snelheden 100+ bijna feilloos doet.

Zelf heb ik al een brandstofpomp vervangen die bij het brandstoffilter onder de auto zit, maar hiermee is het niet opgelost.
Je hoorde de oude pomp (die van onder de auto) erg veel piepen en hij trilde nogal erg.
Ook nog laats een grote beurt gedaan, en de oude bougies waren koffie bruin dus moet goed zijn toch? (bij de scooter is de afstelling goed als de bougies koffiebruin is)
Dus aan de afstelling mag het volgensmij niet baten, dit ook omdat hij soms kilometers vlekkeloos rijdt.

Michien moet ik er ook bij vertellen dat er bij het tankstation elke keer maar 25 liter in gaat

Nu heb ik vanmiddag even gekeken of er nog iets onder de achterbank zit en daar heb ik even een foto van gemaakt:



Daar zit dat ding dus.

Het moraal van het verhaal is dus dat de golf niet lekker loopt.
Soms draait 'ie kilometers vlekkeloos, maar soms hapert hij in enkele kilometers. Graag wil ik hem maken want het kan leiden tot onveilige situaties op de weg.

Mvg,

Sinaasboom
Reply With Quote