bron:
www.formule1nieuws.nl
3 februari 2005
Jordan en Midland GP hebben zojuist de coureurs bekend gemaakt die dit jaar voor het team zullen gaan rijden.
De coureurs zijn: Tiago Monteiro en Narain Karthikeyan.
Met het bevestigen van Karthikeyan heeft Jordan de primeur door als eerste team een Indiase rijder in te zetten. De achterliggende gedachte is de Indiase markt, waar de Formule 1 langzaam terrein wint.
Jordan's sport directeur, Trevor Carlin, zegt: "Ik ken Narain zeer goed, omdat hij in 1998 voor mij in de F3 reed en ik hem daarna in verschillende andere raceklasses heb laten rijden. Samen hebben we erg veel races gewonnen. Hij is een erg competatieve en supersnelle rijder, soms wat ruw en wild, maar hij heeft bewezen te kunnen winnen en ik heb er alle vetrouwen in dat hij bij ons zal kunnen uitblinken. Hij is klaar voor de F1 and we denken dat hij het goed zal doen."
"Tiago heeft ook al eerder voor me geraced. Vorig jaar reed hij in de Nissan Dallara World series en werd tweede in het kampioenschap met 5 overwinningen - hij heeft het fantastisch gedaan. Hij is een super-professional en heeft een zeer goede technische kennis. Hij zal goed met het team kunnen werken om het beste uit de wagen te halen en om deze te verbeteren. Hij is erg fit, heeft een goede racesnelheid, maakt weinig fouten en is technisch goed onderlegd. Dit is zijn kans om zichzelf te bewijzen en zichzelf in de kijker te rijden. Hij is er klaar voor om een goede indruk te maken."
Dit nieuws is dus slecht voor Nederland. Robert Doornbos zal dit jaar dus geen deel uitmaken van het raceteam van Jordan.
Er is nog geen mededeling gedaan of Robert testrijder zal worden.