03-02-2005, 17:25
|
 |
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by bugdaddy
Ik denk dat je Walter niet helemaal gevolgt hebt, het gaat niet om het type auto of welke koeling er gebruikt wordt.....
Het komt vooral door het verschil in gebruik van de auto's.
De meeste stijlen komen "overgewaait" uit Amerika. Daar is drag-racing erg populair. Daarom hebben ze daar bijvoorbeeld vooral slicks achter en hele smalle bandjes voor.
Maar in duitsland zijn er niet zoveel drag banen, daar mag je met de auto lekker hard over de autobahn blazen en kom je dus grip tekort met "fietsbandjes" aan de voorkant  (vooral als je lekker met 200+ door een lange bocht wil jakkeren  )
Vandaar de germanstyle als style
Als er dan toch een german-look moet zijn dan zal hier alleen geprobeert worden de indruk te wekken dat het om een germanstyle auto gaat, maar die is het dan eigenlijk niet.
|
Ben het niet met je eens Bugdaddy, er rijden hier wel degelijk echte german lookers rond.
Ik zelf rij ook een german looker en dat is echt niet alleen op het oog.grote remmen andere ophanging 2.4 type 4 rolkooi en ga zo maar door, er zijn er wel met alleen grote wielen en een 1200 maar zeker niet allemaal.
Trouwens niets mis mee met een 1200 en 17 inch eronder,zo ben ik 8 jaar geleden ook begonnen.
|