View Single Post
  #1  
Old 29-05-2011, 22:11
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default Huibert's MK1 Gti G60

Sinds een week of 2 mag ik mij de eigenaar noemen van mijn droomauto: een originele Nederlandse Golf MK1 Gti met schuifdak en DE motor voor zo'n auto: een G60!




Deze auto heeft oa hier op VF te koop gestaan en werd mij te ruil aangeboden op mijn MK1 cabrio die ik ongeveer 7 jaar heb gehad




Na een korte onderhandeling en elkaars auto op de brug te hebben gezien is de deal rondgekomen en zo ben ik 10 mei met de cabrio naar Rijswijk Haaglanden gereden en met de Gti weer terug.

De auto heeft een aantal puntjes van aandacht:

-1- Het schuifdak gaat maar 15 cm open, van de koper een compleet ander schuifdak erbij gekregen.




-2- De rechter buitenspiegel is gebarsten met het in de garage zetten, hiervoor zit een donor bij --> Done

-3- Het olielampje gaat knipperen als je wat meer gas gaat geven, hiervoor schijnt alles al gecontroleerd te zijn en zou het instrumentenpaneel de veroorzaker zijn, een ander paneeltje zit erbij.

Zoals gezegd rij ik er nu een weekje of 2 mee rond en wat een schik zeg! De auto is voorzien van een erg korte bak waardoor de accelleratie fenomenaal is! Volgens de vorige eigenaar moet het vermogen rond de 200 paarden zitten, na een week of 2 rijden geloof ik dat zeker.

De auto is in 2006 helemaal uit elkaar geweest en opgebouwd zoals hij nu is. Er zit een MK1 antraciet kleur op, auto is van oorsprong rood. Ik heb inmiddels al een aantal reactie's ontvangen dat het LK4Y zou kunnen zijn. Ik heb inmiddels contact met de bouwer, hij stuurt mij meer info.









Er zit waarschijnlijk een Corrado interieur in qua stoelen, wel het originele dashboard gelukkig. De stoelen zitten heerlijk, zal binnenkort eens een foto maken. Deurpanelen zitten gaten in, maar eens andere voor zoeken.




plannen:

- Ronal velgen monteren (done)
- omkeuren naar G60/118kw op kenteken
- originele luchtfilterbak monteren
- schuifdak fixen of vervangen, bij voorkeur meteen voor een schuif/kantel dak, ik hou me aanbolen als mensen me daarmee kunnen helpen
- instrumentenpaneel vervangen
- meters voor laaddruk, oliedruk en accu naar radioplaats, radio in console
- achterlicht vervangen, is gebarsten en slecht gerepareerd, de kit zit overal
- raammechanismes gaan erg zwaar, ga denk ik maar op zoek naar electrische
- audio uit de cabrio inbouwen
- etc
- etc

Huibert
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote