View Single Post
Old 28-05-2011, 16:44
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

Net op weg terug naar huis vanuit Stein stond ik voor een stoplicht, komt me opeens een flinke rookwolk onder het dashboard uit, ik snel de motor uit en contact af, radio uit, noem maar op, roken stopte eigenlijk pas iets later, Dus wagen aan de kant geduwd, met een man die direct de wagen aan de kant zette om te helpen, heel fijn hij zei al bah man zonde van zulk een mooie oldtimer. Maar goed nadat de wagen op de middenberm stond maar even gebeld naar Edwin, dus die kwam even later aan, gelukkig kwam ik op dat moment nog een vriend tegen die een klussenbedrijf heeft die ook nog eens in de werkbus was, dus even zijn gereedschap gebruikt en tot de conclusie gekomen dat de originele bedrading van de originele radio doorgebrand was. Volgens Edwin een veel voorkomend probleem bij een MK1. Maar goed na alles los gemaakt te hebben ben ik toch naar huis gereden en heb ik de hele mik mak maar eens los gemaakt. Voor de eerste keer het klokkenpaneel los gemaakt en de kabelspaghettie los gemaakt en uit gepluisd. Daarna weer alles gecontroleerd en doorgemeten, en alles doet het weer. Nu even in de gaten houden natuurlijk.

Maar goed gelukkig was ik er snel bij en reageerde ik snel genoeg want voor het zelfde geld was de zooi uit gebrand.

Foto's.

Dashboard kaal zonder klokkenpaneel.

Hier zaten de kabels tussen gefrommeld.

Beetje afgebrande kabels door kortsluiting.

En weer terug alles op de plek. (alleen de zekeringenkast moest nog.)

Gr Ronnie