
11-05-2011, 09:34
|
Forum regular
|
|
Join Date: Jun 2009
Posts: 94
|
|
Ik zou inderdaad beginnen met een nieuwe schakelaar. VW heeft al een nieuw type schakelaar (is herkenbaar omdat deze groen is) wat beter en betrouwbaarder werkt dan het oude type. Ze hadden dus al eens reden de schakelaar voor een ander merk/type te vervangen.
Ik heb hem laatst ook gemonteerd en was zo klaar.
Hier de stappen:
- verwijder de linker onderplaat van je dashbord. (3 torx schroeven/vijzen)
- draai de oude er met een kwartslag uit.
- vet van de nieuwe het kopje licht in, niet teveel (VW heeft hier hun "eigen" vet voor, maar kogellagervet of vaseline voldoet ook prima)
- hou de rem ingedrukt met één hand!! Steek daarna de nieuwe schakelaar erin en klik hem met een kwartslag weer vast. Dit is belangrijk want de schakelaar heeft een stelmechanisme.
- Laat de rem weer rustig los en sluit de stekker aan.
- monteer alles weer in omgekeerde volgorde.
Veel succes!
Ik weet vrijwel zeker dat je problemen dan opgelost zijn. Lijkt met stomme pech als er tegelijkertijd nog iets stuk is.
|