View Single Post
Old 03-04-2011, 23:25
luchtpomper's Avatar
luchtpomper luchtpomper is offline
VW Enthousiast

Vanmiddag ben ik begonnen met het tubben. Eerlijk gezegd dacht ik dat tubben een piece of cake is en ik was er stiekem al vanuit gegaan dat het makkelijk in een middag te doen zou moeten zijn. Tjonge jongen, wat heb ik mijzelf hier op verkeken zeg, het is echt een tijdrovend karwei...

Ik ben begonnen met een stukje staal van 4 mm dik en 5 cm hoog

Stukje aan geplakt om de rondingen van de oorspronkelijk wielkuip te kunnen volgen

Aan de andere kant van de wielkuip wederom een stukje staal van 4 mm dik, maar nu van 12 cm hoog. Hierdoor wordt de bovenzijde van de wielkuip nu volledig vlak. Ik heb het stukje staal gebogen met de rondingen van de wielkuip en dat viel mij erg tegen... Ik ben niet echt een schriel mannetje en ik heb vroeger redelijk veel spinazie gegeten, maar ik heb echt zitten tobben om het een beetje in de juiste vorm te krijgen

Paar verstevigingen

Genoeg ruimte hier!!!

Bijna klaar

Een wielkuip is klaar! (mss dat ik de lassen nog vlak ga slijpen, maar storen doet het mij niet) En stevig dat het is, ik heb gelijk een nieuwe kreukelzone!!! Nu de ander wielkuip nog......