View Single Post
Old 31-03-2011, 16:49
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic

[QUOTE]Mijn vraag:
- hangt de vulhals echt aan deze bouten of is het alleen maar ondersteuning?
- wat is een voorlopig effectieve roest-afremactie (ik kan niet lassen en kost mij misschien ook teveel)?
- iemand die foto's heeft hoe dit aan te pakken?
- elk advies is welkom![QUOTE]

Bij Golf2 zit de vulhals stevig vast aan de tank. Liever gezegd: het is één geheel. Het nadeel is (Tov. mijn Passat, waar de vulhals demontabel is) dat je er niet goed bij kunt zonder de hele tank eronder weg te halen.
Je kan het op 2 manieren doen: de snelle manier is de verrotte ophanging van de vulhals laten voor wat het is(Vulhals blijft wel stevig zitten), het gat in de wielkast dichtlassen, zoveel mogelijk ontroesten voorzover je erbij kunt en vervolgens alles in de tectyl kleien en hopen dat je er een acceptabele tijd vanaf bent.
De grondigere manier is uiteraard de tank eronder vandaan halen, alles ontroesten (je kan er nu goed bij met geschikt gereedschap) plaatje in de wielkast lassen vanaf de wielzijde, zelf een nieuwe beugel voor de vulhals maken of een frisse uit een sloper en deze in de wielkast lassen. Nu is het een kwestie van carroseriekit, primer, tectyl, spuitverf etc.. en je bent er, mits je 't goed schoonhoud, voor lange tijd vanaf.
Tis zowieso belangrijk om met de hogedrukspuit geregeld de wielkasten goed door te spuiten.