View Single Post
Old 25-03-2011, 19:00
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

Default info gezocht,golfIV vr6 turbo.

ik kan een golf mk4 kopen waar een vr6 blok uit een mk3 ingelepeld is,voorzien van turbo.het blok heeft op 3 cilinders weinig tot geen compressie,dus moet vervangen worden.ik krijg er dan wel een origineel vr6 blok bij,maar mijn vraag is aldus;

volgens de huidige eigenaar is deze ombouw gedaan door een bekende duitse tuner die er meerdere heeft gebouwd[hij weet alleen geen naam of wat dan ook,in/op de auto ook niks te vinden],nou wil ik proberen uit te vinden wie dit geweest kan zijn en of er te achterhalen valt wat er precies aangepast is aan blok en management.ik kan natuurlijk wel zo in dit avontuur duiken en het originele vr6 blok ruilen met die er nu in ligt,maar een kind kan begrijpen dat de pret dan waarschijnlijk van zeer korte duur is

wat ik totnogtoe heb gezien[ombouw is zeer profi gedaan],ontsteking is origineel,management [lijkt] origineel,geen extra inspuiting oid.wat dus in het positiefst geval kan betekenen dat de computer compleet opnieuw gemapt is en het blok netjes intern aangepast.aan de andere kant,het kan ook maarzo zijn dat zowel blok als management origineel zijn en de enige aanpassing een PBV is icm een zeer lage turbodruk.in dat geval laat ik deze drinkbeker aan me voorbij gaan,simpelweg omdat er dan teveel geld in gaat zitten

misschien heeft iemand hier meer info/tips?