
24-03-2011, 18:03
|
VW Addict
|
|
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
|
|
Quote:
Originally Posted by EelcoB
En juist om die reden begon ik er maar over. Als ik het doe ga ik zowiezo testen op een remmenbank doen. Niet zomaar monteren en gaan. 
|
Even puur een redenatie zonder ervaring
Druk reken je uit met P=F/A of terwijl druk is kracht delen door de oppervlakte
Ga jij van 1 leiding van 4mm doorsnede met bijvoorbeeld 100 bar, en splits je deze op in 2 leidingen van 4mm dan verdubbel je je oppervlakte. Je kracht (F) blijft gelijk, dus zal de remdruk afnemen na de splitsing. En dit is nog het meest gunstige geval, de kracht op beide wielen is immers gelijk! Remt het ene wiel harder dan het ander door ongelijke remdrukken, gebeuren er nog veel gekkere dingen lijkt mij
Nogmaals dit is mijn idee er van, ik heb er geen ervaring mee......
|