View Single Post
Old 20-03-2011, 09:00
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Weer een update... toch maar een nieuwe spanningsregelaar gekocht maar dat mag ook niet baten... probleem blijft zich voordoen, grrr

Heb ook nog wat metingen verricht:
voedingspanning spanningstab: 12,96V
uitgangspanning spanningstab: 9,99V

voedingspanning tempklok: 9,98V
tempvoelercontact op tempklok: 4,1/4,2V bij warme motor en op dit voltage begint mn koelventilator te draaien dus zou ong overeen moeten komen met een temp van rond de 90 graden.
tempvoelercontact op tempklok: 4,7/4,8V dit is het voltage waarop de koelventilator stopt met draaien.

Tevens nog een bijkomend vreemd probleem:
Bij het aanzetten van mijn verlichting stijgt met olietemperatuur spontaan met 5 graden en zakt ook weer met 5 graden zodra ik de verlichting uitzet.

verlichting uit: 9,98V
verlichting aan: 10,05V

Deze stijging heeft al 5 graden afwijking op temp?!?!?!

Maar desalniettemin ben ik nog niets verder.... zou iemand zo vriendelijk willen zijn om eens de voltages te geven over de tempklok (die goed werkt) wanneer de fan bijkomt en weer afslaat, dan heb ik in ieder geval een referentiewaarde.. en kan ik uitsluiten of het toevallig toch niet aan mn klokje ligt..

Branko (bprijs) kwam ook nog met de optie dat het ook nog aan mn massa kan liggen van mn blok. Ik heb even onder de motorkap gekeken en de enige massa die ik kan vinden is de massakabel op mn versnellingsbak naar chassis, zitten er nog meer massakabels die mn motorblok aan massa leggen??

alvast bedankt en we gaan weer vrolijk verder op zoek...

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote