View Single Post
  #45  
Old 10-03-2011, 07:55
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Quote:
Originally Posted by magicred
@DÁ-BRT

Ik haak hier even aan in deze thread. Ik heb al heel wat VW en dieselforums doorgespit en kom daar vaak bijdrages van jou tegen. In een van deze bijdrages noemde je eens de mogelijkheid om een VNT turbo (ik meen een VNT 15) op een 1.6 TD te bouwen. Nu wil het toeval :-) dat ik ook een T3 diesel rijder ben en graag iets meer vermogen/koppel wil hebben (vooral onderin). Mijn JX blok is nog helemaal gezond met zo'n 65.000 km op de klok, dus een AAZ of TDI ombouw vind ik nogal zonde.

Mijn vraag: is dit volgens jou een haalbare optie voor een T3 met een 1.6 TD motor met een oliekoeler en een (smart)intercooler? qua kosten en hoeveelheid werk?


Ja is haalbaar en een mooie upgrade.

Ik zou op een T3 geen VNT 15 bouwen, die zijn heel klein, eerder een VNT 17 of VNT 20) Dan heb je er onderin en bovenin wat aan.

Aanschaf turbo (0 - 300 euro)
Turbo ombouwen, zodat hij op een mechanische motor ook aan te sturen is.
Uitlaat aanpassen. (100 - 150 euro)
Bij een VNT 15 en 17 zijn er 8v uitlaat spruitstukken bij de VNT 20 niet, dan moet je zelf een spruitstuk lassen, of een verloop maken. (0 - 250 euro)
Pomp upgraden (100)
Verstuivers upgraden (125)

Tijd ? Tsja, wie moet het doen?

Waarom smart intercooler?
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote