Quote:
Originally Posted by Gert
Nee hoor : alleen problemen als je auto jonger is dan 1 januari 1979
1 Januari 1978 mag je de lichtblauwe grote platen voeren ( even breed als de gele platen .
En voor 1 januari 1978 mag je de smallere donkerblauwe voeren zonder die domme NL sticker erop
Of bedoelde je de gele platen zonder sticker ?
|
Sorry Gert, maar zelfs de Fehac kreeg het niet voor elkaar: De lichtblauwe platen, met witte letters, zijn ondertussen verboden. Als je ze nog hebt (Douwe, op de oudste Polo van Nederland, maar met 'verkeerd' kenteken), mag je ze blijven rijden, maar nieuw kan je ze niet laten maken.
Ze zijn zo gek daar in Krunning, let op:
'Nee, lichtblauwe platen zijn verboden. Deze zijn alleen toegestaan op TAXI's' NEE ECHT?! Ja, ECHT!
Die beruchte lichtblauwe platen, met witte letters zijn alleen toegepast in het jaar 1977. Toen werden de gele platen ingevoerd, maar werden er ook nog gewoon blauwe gebruikt. De nieuwe persen voor de gele platen konden ook gebruikt worden voor blauwe platen. Deze 'tussen plaat' was al van de nieuwe iets grotere afmeting, en had een iets lichter kleur dan de donker blauwe plaat die tot dan toe gebruikt werd..
Nou komt een leuke: Ze zijn OH zo streng bij de RDW, maar dit kan dan weer wel:
Auto's die vanaf 1 jan. 1978 op kenteken werden gezet moeten officieel voorzien zijn van de nieuwe gele GAIK platen. Omdat zeer kort na de 1 jan. datum de kenteken serie veranderde van 99-ZZ-99 naar DD-11-DD mogen alle auto's met de oude serie (2 cijfers, 2 letters, 2 cijfers) met de oude blauwe platen rijden. Ga je naar een automaterialen zaak, dan kan je met die serie onbeperkt goedgekeurde (NL stempeltje met leeuw enzo) platen kopen. Is je kenteken echter van het type DD-11-DD dan MOET je dus geel hebben..
Kunnen we het nog volgen?