View Single Post
  #3  
Old 02-03-2011, 21:35
jelle vda's Avatar
jelle vda jelle vda is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 701
Send a message via MSN to jelle vda
Default

Quote:
Originally Posted by ThaDoctha
Als dat effectief koelvloeistof is dat aan die bout/moer hangt (is bevestiging van de voetpakking van de carbu), dan is de kans dat je spruitstuk gescheurd is? Maar dit is toch geen spruitstuk waar er koelvloeistof door gaat? Zeker dat het koelvloeistof is?, mss restant van benzine doordat de carbu schuin heeft gestaan?

Want het wordt verwarmd met die buis die naar de uitlaat gaat.

Die buis van uitlaat naar spruitstuk. Als je die afdopt op de uitlaat maakt die inderdaad nog een hels lawaai, ook stuk buis afdoppen, kan met een metalen plaatje tussen spruitsuk en buis te steken (is he simpelst denk ik zo) Buis gaat niet door de carbu, maar door het spruitsuk en zo naar je bovenblok (2middenste kleppen).

grtz


heb geen idee hoe dat dit spruitstuk ineen zit , ben helaas enkel maar 1800 8v blokjes gewoon , maar is echt wel koelvloeistof volgens mij want ruikt totaal niet naar benzine , morge eens reinigen en dan opnieuw afwachten

en als ik het goed begrijpt gaat een groot deel van de uitlaatgassen door de uitlaat zoals het hoort , maar een klein deel dwars door de cilinderkop en dan via het inlaatspruitstuk ( zag idd op etka 2 extra gaten ) naar dat buisje omdan samen te komen waar hij gescheurd was ?

alvast enorm bedankt voor de uitleg n hierdoor heb ik weer bijgeleerd
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs
Reply With Quote