View Single Post
  #4  
Old 28-02-2011, 18:55
Psycho.06 Psycho.06 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 125
Default

ben er naar gaan kijken en heb wel net op wat meer gelet
-Electrische ramen incl dakje ( de werking)
-Dorpels
-Wielranden
-lichten en electrische delen
-Trillingen op het stuur
-Werking van de stuur in richting
-of het motorblok op de achterzijde, vooral meer naar de hoeken gericht, aan de culasse zweet.
aan de scheiding tussen onder en bovenblok (culasse-pakking dus) kan hij vanaf halfweg op die plaatsen vol olie hangen, vooral redelijk verse olie (nat en redelijk lopend, niet echt ingebrand+gedroogd)...en erboven, dus het bovenblok/culasse, is eerder redelijk droog tot droog.

bij dit type TDI zijn weinig problemen gekend.

-staat intercoolerleidingen. deze kunnen gebarsten of doorgesleten zijn op raakpunten.

-check onderhoudsboekje indien aanwezig.

olielek , tussen versnellingsbak en motor.
een zwetende / lekkende pakking ter hoogte van de krukas (bourage)

de uitstoot van de uitlaat.
als de motor warm is gedraaid, veel blauwe rook uit.... kleprubbers versleten, zelfs mogelijk speling op de klepstoters

Zijn wel redelijk wat tips die bij vele auto's gelden ..
Reply With Quote