View Single Post
  #9  
Old 25-02-2011, 11:19
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

olie in je inlaat? oliedruksensor lek? (zitten erboven)
Anders ben ik bang dat je kop niet helemaal lekker meer is.
Koppakking die olie lekt is bij een polo eigenlijk heel normaal(het hoort natuurlijk niet), t oliekanaal is gewoon een punt wat niet goed is afgesloten bij een polo. Bekend probleem dus.

heb je de ontluchtingsaansluiting van de motor zelf wel afgedopt? (klepdeksel o.a.) of zit alles op dat catchtankje en gaat het vervolgens je luchtfilter in?

Vermoed ook dat je karterdruk te hoog is. Oilcatchtank vangt het dan wel op, maar het moet niet zoveel zijn binnen 200km. Carterdruk kan te hoog worden door bijvoorbeeld een slechte zuigerveer, maar dan heb je ook flink compressieverlies.
Het kan ook komen door een verstopte carterontluchting. Het halve bolletje op het blok dient als filtertje, en kan vervangen worden (doorspuiten met benzine heeft geen enkele zin)

Denk eerlijk gezegt dat t blokje aardig dood is, en enkel met volledige revisie in orde gemaakt kan worden.

overigens, die compressiewaardes vind ik wel erg laag liggen voor een g40...
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote