Thread: vochtproblemen
View Single Post
Old 17-02-2011, 20:00
jellich jellich is offline
Forum Regular

Heb deze reactie ook nog gekregen van iemand.
Ga beide van jullie reacties bekijken en laten nazien
Bedankt!

Het probleem wat vaker voorkomt bij de climatronics (ik weet niet of de handbediende airco's hier net zo veel last van hebben) is dat de stelmotor voor de luchtcirculatieklep kapot gaat. Dit is stelmotor V71, veel over te vinden via google. De stelmotor bestaat uit een electromotor welke via een wormwieltje een tandwiel aandrijft waar vervolgens weer twee kleppen mee aangestuurd worden. Nu is het vaak zo dat het tandwieltje barst, waardoor het motortje wel ronddraait maar het asje zelf niet bewogen wordt.
Hierdoor blijft de klep voor luchtcirculatie dicht staan en blijf je dus de vochtige lucht in de auto circuleren.
Volgens mij heb ik precies jouw probleem gehad, zodra er wat warme lucht in de auto komt willen de ruiten pas ontwasemen. Het stelmotortje zelf is niet goedkoop (rond de 120 euro dacht ik) maar in duitsland (bijv ahw-shop.de) voor een euro of 90 te krijgen. Vervangen is zelf goed te doen alleen even wat geklooi. Wel moet je hierna via vag-com de stelmotor weer in de basisstand zetten.
Reply With Quote