09-02-2011, 22:47
|
 |
Postwhore
|
|
|
|
spruitstuk gemonteerd, nokkenas volgt
Auto staat inmiddels in Angeren bij Bolku: Na een en ander te verbeteren aan de remmerij begonnen aan het spruitstuk en ik kan zeggen, ik ben ERG blij dat ik niet zelf ben gaan prutsen aan het spruitstuk. Lees en huiver wat Jeroen van Bolku me mailt:
Het spruitstuk zit er onder....4 uur extra werk, meerdere brandwondjes, een fleece en trui met brandgaten en 22 moeren verder.....
1 tapeind was al afgebroken en van 1 tapeind heb ik de moer af moeten slijpen om het spruitstuk eraf te kunnen krijgen.
Dit moertje was zover weggeroest dat ik er met niks meer grip op kreeg.
Het afgebroken tapeindje had ik er vrij snel uit door er een moer op te lassen, na 2 of 3 pogingen hechte de moer goed genoeg en kon ik hem er zo uitdraaien.
Het andere tapeind was echt een rotzak...
Een stuk stak nog uit en normaal gesproken draai je hem er dan zo uit, maar ook deze brak af...
Na een aantal uren moeren erop lassen die vervolgens meteen met losdraaien afbraken was ik eigenlijk zover dat ik de moed op wilde geven en de kop eraf wilde halen.
Bij de laatste moer die ik erop laste kreeg ik voor de zoveelste keer een flinke lasdruppel op mijn arm, door mijn fleece jas en trui heen, en heb toen het lasapparaat opgeruimd.
Na koffie en een sigaret dacht ik ik breek die laatste ook wel weer af en wat denk je......hij brak niet af, maar ik kreeg uiteindelijk het tapeindje eruit.
De kop hoeft er gelukkig niet af dus.
Ik heb meteen alle tapeinden vervangen en het spruitstuk gemonteerd met rvs ringetjes en koperen moeren.
Ik zie mezelf al staan in mijn eigen garage, geen lasapparaat, geen ervaring met dit soort klussen, zo blij dat Jeroen dit voor me doet
Daarna is hij begonnen met montage van de sportnokkenas, het wordt een 285/291 graden stok met een verstelbaar nokkenwiel. Hiermee kun je 2 kanten op:
-1- maximaal aantal PK's eruit halen (ongeveer 140) dat er bij 4000 rpm in knalt
of mijn keuze
-2- niet maximaal PK's eruit halen (ongeveer 130) maar bij 2000 rpm een enorme bak koppel loslaten YES!
Ik kan niet wachten om de auto op te mogen halen, wat zal dat ding gaan!!!!
|