View Single Post
Old 03-02-2011, 00:20
Polodee Polodee is offline
Forum Regular

Tjonge, wat een ironische opmerkingen allemaal hier... arme Reverze:

Jochie, gewoon voorste deel filterbak eraf (ja, bij die ijzeren clipjes). Met slang, ronde geval en alles. Wel even het vacuum slangetje wat vanaf het ronde geval naar je carb loopt afdoppen (afsluiten, afplakken, dichtmaken).

Daarna een Green of K&N vervangingsfilter kopen en op de plek van de originele filter vastzetten (met kit, tie-wraps, ijzerdraad (zoals ik), of goed uitgekauwde Bubblicious).

Rijden en als je dan tijdens het rijden een dot gas geeft dan hoor je een wat diepere roffel uit het vooronder (van onder je motorkap) komen. Dat is het geluid van een 1.6 met redelijk wat peekaas (73 als ik me niet vergis) die er net een hele peekaa bij heeft gekregen en ietsje meer koppel heeft onderin (meer stoel in je rug, bij lagere toerentallen). Thats it....

...
Beter nog: koop een Weber vervangingscarb (in de UK te bestellen) en bouw deze over. Zielige groene bolletje kan dan weg. Zuipt wat meer, maar heeft echt een super geluidje in combinatie met een vervangingsfilter-ijzerdraad setup. Dat beetje warme lucht valt reuze mee, dus het vermogen zal niet merkbaar afnemen.

Als je dan nog niets hoort, dan raadt ik je aan je headphones (oordopjes) niet meer zo hard te zetten: dat levert gehoorschade op. Of zet je stierioo in je auto wat zachter.

Alle gekheid op een stokje: succes ermee. Ieder zijn ding (uitdrukking die ik hier vaak hoor langszoeven).