En hij loopt weer !
Gisteravond kwam m'n Oom langs met een doosje onderdelen en speciaal gereedschap , en na een duidelijke uitleg over wat ik moest doen en een duidelijke beschrijving op papier kon ik los met de werkzaamheden
Nog erg bedankt Oom jan !
Heb nog even wat foto's gemaakt van de krukasfrees actie ,leek me wel interessant om hier even te plaatsen
Nieuwe pakking geplaatst tussen het keeringhuis en blok
Nieuwe keering erin geperst ,en hier kun je ook mooi zien hoe de krukas er aan toe was
Krukasfrees-setje , hier is de geleidepen al in de krukas geplaatst
en dan met de hand de krukas schoonfrezen ,met rondraaiende beweging , en steeds even checken hoe ver ie is , wel even een werkje ,maar als je het goed doet , heb je er wel profijt van .
en dan na een tijdje ziet het er zo uit

, de geleidepen zit hier nog in de krukas .
Je moet er wel om denken er niet TE veel af te halen natuurlijk , dus steeds even checken hoever het slijpen vorderd , schoon is schoon .
Nieuwe krukaspoelie geplaatst met neiuwe bout , en met een speciaal hulpstuk vastgezet (90Nm en 90 graden hoekverdraaing )
Alles op tijd zetten met speciaal gereedschap (pen in de pomp , stel-lineaal in de nokkenasgleuf , krukas op het goede markeringspunt ,nieuwe spanner en geleiderol erop .
Alles mooi op tijd gezet , 2 keer rondgedraaid , spanner goed gezet , nog een keer checken dat de stel-lineaal en borgpen er spanningsvrij in zaten ,, hulpmiddellen verwijderen ,opbouwen kleppendeksel e.d. erop en starten ! En liep in één keer goed , en geen enkel probleem meer !
Daarna nog een keer alles gechekt , zoals riemspanning e.d en toen even wezen rijden , en hij rijd weer als vanouds , vanmorgen ook geen enkel probleem meer met starten , en draait weer als een zonnetje