26-01-2011, 22:00
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Gino89
Welkom op het forum.
Kwa inhoud van de auto. Kun je alle kanten op. Maar omdat je 18 bent denk ik? Verschilt het nogal in verzekering of je een 1.8 GTI rijd of een 1.3 als voorbeeld dan. Zelf ben ik begonnen met een 1.6 maar heb ook al gereden in een 1.3 is niks verkeerds over te zeggen.
Wat ik uit eigen ervaring kan zeggen. Van de 1.6 PN motor. Hij rijd goed. Maar als je iets aan de carburateur hebt. Dan kan hij nog al eens lastig doen.
Ik denk dat anders forum user's je zo ook het een en ander over diverse types motors kan zeggen !
De km's is ook een beetje afhankelijk van hoe er mee gereden is. 1.5 tot 2 ton kunnen ze makkelijk hebben. Tenminste uit mijn ervaring.
Waar je op moet letten is. roest. Al kom je die niet snel tegen bij een MK2. En als er onderhoud boekjes aanwezig zijn. Is dat altijd een plus punt. Goede onderhoud verteld ook al veel over het motorblok.
Denk dat anders nog wel meer kunnen aanvullen.
Alvast succes met het zoeken naar een Golf 
|
Dankjewel  Ja ik ben inderdaad net 18, en ik heb even wat verzekeringen zitten vergelijken op www.independer.nl, en zoals het er daar uit ziet, valt het verschil tussen 1.3 en 1.8 nog wel mee, ik heb t dan niet over gti, maar een gewone golf. Gti is namelijk gelijk een stuk duurder, ook in aanschaf.
Dat is wat ik inderdaad al dacht over de 1.6 motor, dat hij op de carb wel gevoelig kan zijn.
Bedankt voor de verder info in ieder geval
Quote:
Originally Posted by De Pul
ik zou voor een 1.3 injectie gaan,iig geen carburateurblok.
km's zeggen mij zelf niet zo veel,als ie goed is onderhouden en weinig roest heeft zou ik er liever 1 hebben met 3 ton op de klok dan een rotte gammele met 110.000 bijv 
maar dat spreekt voor zich...
welkom btw.
|
En geen carberateurblok is om dezelfde reden als Gino 89?
Wat betreft de kilometers, dat is inderdaad logisch. Maar een golf met zo'n 2ton op de teller kan toch nog wel een aantal duizend km's hebben?
Bedankt 
|