25-01-2011, 09:34
|
VW Guru
|
|
|
|
Allereerst de versnellingsbak, de versnellingsbakken bij een polo 6n gaan erg snel kapot, dus dat deze vervangen is duidt niet perse op het afraggen van een auto, je kan het meer zien als een voordeel, want vroeg of laat zal je er toch aan moeten geloven.
ik heb een keer een proefrit gemaakt met een 1.6 en het viel mij op hoe soepel en snel dit blok is ik vond hem zeer fijn rijden, maar over het verbruik kan ik je niets vertellen, ik denk dat je ergens tussen de 1 op 14 en 1 op 16 zal gaan zitten, maar dat is meer een gok.
Km stand is niet eens zo schrikbarend, en of je hem nog een beetje kunt doorverkopen met die kilometerstand? tja jij koopt hem nu ook, maar of je hem ook makkelijk voor dit bedrag doorverkoopt hangt er ook vanaf hoeveel kilometer jij van plan bent om er op te zetten natuurlijk, draai je er een ton bij op in 2 a 3 jaar dan krijg je dat geld er toch niet meer voor terug, en daar komt natuurlijk bij dat een auto altijd een slechte investering is.
2600 euro, ja er zijn een heleboel die veel goedkoper zijn, maar het is maar net wat jij over hebt voor die auto. persoonlijk vindt ik de prijs erg hoog, maar aan de andere kant.
als jij een polo koopt voor 1500 euro, en 3 maanden later moet er een andere bak onder van laten we zeggen 500 euro, en een nieuwe D-riem met spanrollen en waterpomp en je kan het niet zelf dan geef je inclusief de aanschaf ook al snel dat geld uit natuurlijk, en als je dat meerekend kan je zeggen dat de prijs niet asociaal is.
waar je veel op moet letten bij dit type:
- roest achter bij de wielkasten
- roest aan de bodem
- roest rond het voorraam
- staat van de versnellingsbak ( hoor je rare geluiden schakelt erg stroef )
en verder natuurlijk de normale dingen.
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
|