View Single Post
Old 20-01-2011, 14:06
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Chriskee.

Toen ik mijn zwarte Golf kocht, was deze APK afgekeurd.
Dan wordt een verzekering geweigerd en moet ik hem feitelijk schorsen, maar gezien ik aan de auto bezig was om deze gekeurd te krijgen, had ik 'm niet geschorst.
Mede ook omdat je, als de auto binnen 1 kwartaal van de schorsing afgehaald wordt, je de wegenbelasting van dat kwartaal nog moet betalen.

Ik ben toen, halverwege de reparaties, naar een keuringsbedrijf geweest alwaar deze weer afgekeurd werd, dat raadde hij me toen aan.
Na een goedkeuring voor de APK direct verzekerd.

Denk dat er een kleine maand overheen gegaan is, maar heb tot nog toe geen boete ervan ontvangen.

Ander verhaal:
Omdat ik zondag een auto ga ophalen om te slopen, heb ik de RDW gebeld.
Het gaat om een auto die voor onderdelen zal dienen voor mijn Golfje. APK is in 2006 afgelopen (nooit meer de weg op gegaan) en wordt door mij per direct gesloopt en het kenteken opgestuurd ter vernietiging.
Ik wil het kenteken dezelfde dag ter vernietiging opsturen als dat ik hem op naam zet, echter wist een medewerkster bij de RDW mij te vertellen dat ik de auto MOET schorsen, omdat ik anders, ook al is het kenteken al verzonden ter vernietiging, een boete kan krijgen.

Mijn gevoel, wat hier ook al enkele malen bevestigd wordt, is dat dit steekproefsgewijs gaat en dat je af en toe geluk hebt.