okeej de vraag is al veel gesteld,
en er is wat info over te vinden,
maar niet de info die ik zoek, of niet voldoende en ja ik heb de search al 3 maanden gebruikt
zoals zoveel wil ik mijn 1.9 D ombouwen naar een TDI
of naar een andere diesel ik wil daarbij een maximaal vermogen halen van 90 of 110 PK en zoek dus ook geen extremen op.
de 90 en 110 PK uit een golf3 en seat ibiza passen niet zomaar door de hoek waaronder de motor geplaatst is dat weet ik ook,
en als het wel past heb je bijna geen ruimte meer onder je motorkap.
maar hoe zit dat als ik een 3 cilinder TDI gebruik uit een polo 6n2
of uit een lupo?
is het blok dan ook gekanteld? is dat bij elke TDI?
mijn opties of voorkeuren gaan uit naar de volgende motorblokken
1.4TDI uit een polo 6n2 9n enzo
of eventueel een Golf 2 GTD of TD blok met een intercooler.
is er iemand die mij daar meer info over kan geven,
ik ben best handig ik zit in de technische dienst mijn vader ook en die ontwikkeld machines dus 4 rechterhanden heb ik al,
ik mis alleen de kennis van het ombouwen naar een andere motor,
dan met name de kabelbomen, computers enz
en de kennis van dieseltechniek.
een GTD of TD uit een golf2 klinkt raar, je duwt namelijk oude techniek in een jongere auto, maar uit die blokken kan je makkelijker meer vermogen halen ( richting de 80 a 90 PK dan uit een 1.9 D