View Single Post
Old 09-01-2011, 18:26
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Smile LED there be light! ...and silence.

Hij is wel steeds vies, idd... de mooiere foto's komen wel, als het weer ook mooi is

Golf IV-look
Gisteren ben ik lekker aan het 'fröbelen' geweest met wat electronica.
Wat ik wel 'cool' vind van een Golf IV, is de dashboardverlichting in het rood met blauw.
Ik wilde dit ooit ook al in mijn Vento doen, maar het kwam er maar nooit van Als ik toen wist hoe simpel het eigenlijk is...

Ik heb eerst wat rode en blauwe LED-jes en weerstandjes gehaald en tevens advies gevraagd aan de electronica-boer over het aansluiten.
Zo gezegd, zo gedaan; dus thuis gekomen alles voorbereid en de spullen bij elkaar gepakt:

LED-jes, weerstandjes, schakelaartjes, etc.

De schakelaars moeten voorzichtig uit elkaar en dan één van de lampjes (de juiste!) los-solderen. Daarna een LED erin en via een weerstandje aansluiten op de '+' (...en het andere pootje aan de '-', natuurlijk )

Het verwarmingspaneeltje, dat is andere koek: gaatjes boren, LED-'s erin lijmen met secondelijm en dan alle 6(!) voorzien van een weerstand en doorverbinden.
Ik heb weer lekker kunnen oefenen met de soldeerbout, duzzz!

dat ziet er van achteren zó uit

Uiteindelijk ziet het er dan heel anders uit en kleurt het ook nog eens goed bij de Kenwood

'blauw' = koud en 'rood' = heet, toch?

de schakelaars zijn nu rood verlicht; hier niet zo duidelijk, maar 's avonds goed genoeg

...en er was rust!
Vandaag was het eindelijk eens droog, dus kon de originele uitlaat er op.
De midendemper is vrijdag gelast door Jeroen, die monteur is op mijn werk Thnx!
Over de verse lassen zijn twee lagen hittebestendige lak gespoten.

Je zou zeggen: het is origineel dus: 'plug-and-play', maar dat was helaas niet zo...
De RVS-pijp die eraf kwam was nl. iets korter (18cm...), dus was er bij de katalysator een stuk aangelast.
(Hier weet X vast meer van, want die had de kat-vervanger al vervangen voor een kat... )
Maarrr: 'te lang' past niet, dus tòch maar... de slijptol erin!
(dit moest wel ònder de auto, want de kat-boutjes zaten goed vastgerot, dus die liet ik maar lekker zitten...)
Dit kwam er vanaf:

'gewoon' één dikke RVS-pijp van voor naar achter met alleen een sport-einddemper!

Er zit nu dus een compleet 'origineel' systeem onder mèt een katalysator, een 'vlamdover' (VAG), een middendemper (Walker) èn een einddemper (Bosal); gemonteerd met de juiste rubbers en hitteschilden, waar dat ook hoort.
Daar zie je nu uiteraard he-le-maal niks meer van...

de hele 'zooi' vanaf de kat bij elkaar

hoewel je het hier niet echt ziet, heb ik het eindje wel eerst weer wat opgepoetst

Geen irritant gebrom meer op de achtergrond, maar gewoon muziek!
Alleen bij flink gas geven hoor je het effect van het K&N-inlegfilter en dat is voor mij meer dan genoeg sportiviteit!
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote