Positiefe tegenvaller

Gisteren even na 2 weken de auto even weer laten lopen om nog even snel naar mijn schoonouders te rijden ivm nieuwjaar wensen. Eenmaal de auto uit de stalling gehaald en gestart niks aan de hand, richting mijn schoonouders gereden. Bijna bij mijn schoonouders begon mijn koelvloeistof lampje te branden, na een paar seconden later kwam er rook/damp uit het dashboard dat heel erg zoet rook.
Meteen de auto aan de kant gezet en uit gedaan, motorkap open en een enorme dampwolk en koelvloestof die uit het reservoir stroomde. Ledingen gevoeld en deze waren ook keihard, dus kwam er maar 1 optie die door mijn hoofd schoot, koppkapping tussen koelkanaal weg gebrandt misschien? Schoonvader gebeld en hem nog het laatste stukje naar hun huis gesleept, niet te hard ivm automaat

Schoonvader is automonteur bij een gerenomeerd audi/vw dealer, en maandag gaan we een lektest doen en kijken of de koppakking daadwerkelijk kapot is.
Nu denken jullie wat is hier positief aan, nou kan ik rustig met mijn schoonvader de koppakking vervangen en eventueel andere dingen die er nog bij komen. Nou zat ik ook te denken om gelijk de ketting mee te nemen, maar lijkt me niet nodig ivm ik deze niet hoor. Zal alles zoveel mogelijk zelf doen, ook het vlakken van de kop bij een kennis van mij Zodat ik dit ook een keer heb gedaan, en weet ik dat dit torretje weer lekker een paar km vooruit kan
Nu is de bedoeling om hem lekker klaar te maken voor zomer 2011. Andere velgen heb ik ook, maar dit zullen jullie nog wel zien