
30-12-2010, 12:20
|
Volksforum Triple Action Donor
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,050
|
|
Quote:
Originally Posted by Mtdi
Je hebt verdeelpomp en pompverstuiver motoren in verschillende uitvoeringen.
Als je een 150pk pd hebt hoef je niet zoveel aan te doen,pd is pompduse.
Een 90 pk kun je als je er flink geld in pompt makkelijk boven de 200 pk krijgen.
Alle onderblokken hebben de zelfde basis.
Alles hangt van je verstuivers,nozels en turbo af.
Je kunt complete pakketten kopen voor dik geld en je krijgt een berg vermogen en koppel.
Ik zou zeggen kijk eens rond op de www.tdiclub.n
En praat eens met de jongens van Jeroen Dik/JB
|
Zo ver wil ik niet met de motor gaan. Heb de auto voor dagelijks gebruik nodig. En ga dan gemiddeld 120 km per dag rijden. Dus de motor moet betrouwbaar zijn maar wel redelijk pittig.
Vandaar zat ik te denken aan een 90 PK motor en die te laten chippen. Want van de 90 pk uitvoeringen zijn er genoeg van en te krijgen voor een redelijke prijs. Maar het belangrijkste is dus dat de motor nog wel enigzins betrouwbaar is na het chippen. Ook al heeft de auto meer gelopen als 2 ton.
Ik las laatst iets hier van jou dat de sterkere motoren bronzen bussen hadden in de zuigers. Dus dat ze hogere vermogens aankunnen. Is dat dan het enigste verschil in de onderblokken?
|