Quote:
Originally Posted by vwMD
zou eerst kijken of die 2 kapot zijn door middel van een lampje en kijken als die brand 1 draad op de plus en de andere op de gloeier wel de draad van alle gloeiers er af halen
|
daar zit dus ook gelijk een deel van het vervangings-probleem........ de 3e gleoiplug vanaf de bak gerekend zit dusdanig weggewerkt tussen de verstuivers en achter de pomp dat ik daar niet eens het moertje van de contactstrip los krijg; na de kerst eens even gaan shoppen en kijken of ik een lange rechte steek-ring 12 en steek-ring 8 kan kopen hier in de buurt van teng-tools, gedore of snap-on.
mijn huidige ring-ring set heeft bochten bij de ring en de 8 is vrij kort waardoor ik ook haast geen slag kan maken op die punten achter de pomp, mijn ratel krijg ik zelfs met mijn laagste dop niet tussen de pomp en gloeiplug.
mischien morgen-ochtend even 1 van de overgebleven nieuwe pluggen op de hoofdbedrading aansluiten (2 keer rood/wit op de plug aan de bakzijde) en kijken offie uberhaupt gaat gloeien als het contact aan gaat; dan heb ik in ieder geval de aansturing van het voorgloeien uitgesloten.
als er dan overigens niets gebeurd trek ik even een rechtstreekse plus naar de gloeipluggen, als de motor dan fatsoenlijk start weet je zeker wat het probleem is; wat direct een volgende vraag op doet komen:
- als ik een rechtstreekse draad trek van het contact (bijvoorbeeld via de aansturing van de stopklep? (die zit vlak naast de hoofdaansluiting van de gloeibougies) kan ik dat dan aangesloten laten of krijg ik problemen als voorlopig even de gloeipluggen continue onder stroom staan?