Afgelopen tijd wat kleine dingetjes gedaan omdat ik toch moet wachten op de nieuwe raamrubbers en alu. sierlijsten die ik over twee weken krijg.
Een paar weken geleden heb ik aan de linker kant de raamlikker gemonteerd.
Op aanraden van een ander heb ik niet de orginele clipjes gebruikt maar M3 boutjes en moertjes, dit omdat de verflaag na een restauratie dikker kan zijn dan orgineel waardoor die clips niet goed houden en (zoals bij hem gebeurde) als je de deur dicht slaat de chromen strip er af kan springen!
Hier een foto van de clips die normaal worden gebruikt en een RVS M3 boutje waar ik twee vlakke kanten aangemaakt heb en ook heb ik iets van de bovenkant afgeslepen waardoor hij beter door de sleuf van de strip kan bewegen.
Hier zit hij in de sleuf van de strip die de raamlikker vasthoud:
Al met al viel me dit aardig tegen om dit aardig strak en vast er op te krijgen, ik ben nog niet helemaal tevreden hierover...
Verder heb ik de pluggen van de dubbele bies afgekit met shell-kit:
En het raam goed afgesteld:
Ook heb ik de bestuurdersstoel uit elkaar getrokken om te kijken wat er nog van over is wat eigenlijk best meeviel
Bij de rugleuning zijn er een paar veren geknapt, iemand een idee hoe je dit kan maken? kun je veerstaal lassen?
Aan het frame van de zitting zat een kaartje waarop het jaartal 69 stond, waar ik eigenlijk wel blij mee ben, ik kan er nu wel vanuit gaan dat dit de orginele stoelen zijn
Inmiddels is de stoel helemaal kaal zodat ik het ijzeren frame weer mooi in de verf kan zetten, ook heb ik contact gehad met een boten en caravan stoffeerder die de vulling opnieuw kan maken voor mij zodat het er staks weer mooi stak uitziet!
Staks bij de KWF wil ik oa. nog even praten met hotrod en schipper om nog wat dingetjes voor elkaar te kunnen krijgen over de bekleding en wat andere dingen
Bij de hoedenplank doe ik een plaatje board met daarover de zelfde kleur leer als de bank zoals het orgineel ook is net als de opstaande randen aan de zijkanten van de bank die horen ook in de kleur van de bank
Johan.