View Single Post
Old 17-12-2010, 19:25
KJ-Golf KJ-Golf is offline
VW Addict

Default Deurslot/handvat gebroken - deur niet te openen

Vanochtend wilde ik naar m'n werk, maar ik kreeg de deur van m'n auto niet open. Ik dacht eerst dat de deurrubbers vastgevroren waren of iets dergelijks, maar er was werkelijk geen beweging in de deur te krijgen. Ik hoorde wel het motortje van de centrale vergrendeling toen ik de sleutel omdraaide, maar de deur was niet te openen. Leek wel alsof de deurpinnen omhoog gingen en de deur toch nog op slot bleef staan ofzo..?

Ik heb toen nog even geprobeerd met hard trekken om hem alsnog open te krijgen (dit was meer uit frustratie, omdat ik gewoon naar m'n werk moest ).. Maar dit was achteraf gezien erg dom, omdat mijn handvat vervolgens afbrak door de lompigheid. Het ijzeren gedeelte onder het handvat, onder het rechtergedeelte van het handvat, is gebroken en het handvat hangt nu dus los in de deur. Alleen aan de linkerkant van het handvat zit hij nog vast zegmaar.

Ik ben toen maar met de fiets naar m'n werk gegaan (niet leuk ).

Toen ik thuis was, heb ik de bijrijdersdeur kunnen openen met de sleutel. Nu kon ik echter (zelfs niet van binnenuit) de bestuurdersdeur niet meer openen. Als ik het pinnetje naar beneden doe, gaan alle deuren dus op slot zoals het hoort. Als ik hem omhoog doe (die van de bestuurderskant), dan gaan ook alle pinnetjes omhoog en passagiersdeur + kofferbak van slot af. Maar de bestuurdersdeur blijft wel op slot, terwijl het pinnetje dus wel omhoog is gegaan.

Kortom: de bestuurdersdeur blijft op slot staan. Lijkt wel alsof het slot naar de kloten is of zoiets. Mijn vraag is: hoe krijg ik de deur open, zodat ik het handvat los kan schroeven en het slot weer kan maken?
Reply With Quote