Heerlijk topic
Toen ik zo rond m'n 14e zat, zwoor ik altijd af dat ik ooit scooter zou gaan rijden. Zei altijd dat ik 2 jaar langer met de bus/fiets naar school zou gaan, en zou sparen voor een dikke auto.
Niet dus
Welgeteld een jaar later mijn eerste brommer, een Puch Maxi S gekocht.
Van:
Naar:
Natuurlijk met een leuker blokje.
Cilinder veranderd naar een MK 80cc + Bullet uitlaat & 22mm Mikuni carburateur.
Omdat ik die carb niet kwijt kwam tussen het frame, maar meteen een lekker asociaaal (maar wel goed werkend) spruitstuk gemaakt:
Niet lang daarna mijn brommer gekocht, die ik nu nog steeds heb.
Een (toen nieuwe) Aprilia RS50, uit 2005.
Op een andere uitlaat en grotere carburateur na niks aan gedaan.
Mooi origineel gehouden en altijd onderhouden.
Vond 't ook zonde om 'm af te raggen met een opgefokt blokje..
Er hoefde verder ook niks aan te gebeuren met de 10 pk die die had.
En de snelheid was ook niet al te min met een 110 echte km/u.
Later mijn Puchje geruild tegen een snelle Derbi GPR50.
Deze had een Malossi MHR80, 24mm Vlakschuif, Gianelli uitlaat, etc.
Omdat ie van buiten afgeragd was, besloten om 'm te strippen en op te knappen.
Die kwam er zo uit te zien:
Omdat ook ergens in die periode mijn rijbewijs in beslag was genomen wegens te hard rijden, had ik besloten om een Piaggio Zip RST te kopen.
Lekker origineel, reed 55 km/u en trok wheely's
Even erna de Derbi weer verkocht met wat winst.
Dit was het Zipje:
Ook nog besloten om met een vriend van me een project te beginnen.
Zipje FR aangeschaft, en meteen onderdelen gaan kopen.
Helaas is dat nooit wat geworden, omdat hij van de een op de andere dag ermee stopte, en ik zijn deel niet kon 'overkopen'..
Dat waren de scooters van mijn kant haha.
Tevens ons eigen clubje opgericht: "Midnight Tuners", wat best wat aanspraak kreeg overal op de meetings.
Grotendeels door de Tourmeeting die wij altijd organiseerden, richting Epen om daar lekker een ijsje te eten
