Thread: vw roadwarrior
View Single Post
  #1  
Old 20-11-2010, 20:08
vw roadwarrior's Avatar
vw roadwarrior vw roadwarrior is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,794
Default vw roadwarrior

Zow,ff een nieuwe,het oude topic was zo verouderd.

Een aantal van jullie kennen mij al via msn ,of andere forums.en een aantal hebben me al in levende lijve mogen aanschouwen.

Ik ben dus Miquel ben 35 jaar en woon in een pittoresk dorpje in de provincie groningen.
Mijn alias is sinds 16 jaar alweer VW Roadwarrior.
Hobby's zijn natuurlijk de Vag groep,msn-en en forummen,meetings aflopen,en voor de rest alles waar een motor in,onder of aanzit.
Heb nog wel andere hobby's maar die hebben niks met auto's nodig
Zit inmiddels alweer 16 jaar in de VW scene en ben een fervent sprinter en circuit rijder.
Dus jullie zullen mij in de toekomst regelmatig bij sprintwedstrijden zien.

Ik rij op dit moment een 2tal auto's.

De eerste (Daily) is een Origineel nederlandse Leon topsport uit 2003,full options
De 2de is een origineel nederlandse golf 1 gti uit 1984.

Mijn wagen historie tot op heden is de onderstaande lijst.

De 1ste was een Golf 2 1300,die heb ik 3 weken gehad.
Die wagen is weggegaan toen ik mijn liefde tegenkwam.
Een witte Golf 1 Gti.
Nadat ik op de meeting van Gti club Holland kwam in Ter-Apel,is het (sprint(vw))virus pas echt toegeslagen.
Na het 1 en ander aan de witte golf verandert te hebben(zie stukje Gijn witte golf 1 gti verderop)is de witte 1 verkocht en heb ik de blauwe golf 1 gekocht.

Daar heb ik een hoop plezier mee beleefd.
Heb met deze auto een 4tal bekers gewonnen met sprint en slalom wedstrijden op Ter-Apel.
Op overige sprint meetings was ik niet opgewassen tegen al het geweld.
O.a gesprint op Baarlo,Drachten,Ter-Apel,Assen en Lelystad..
Half jaartje met de 8v erin gereden en toen een 16v kr erin gezet.
Daarna tijdje met g60 gereden,maar door versnellingbak problemen en desinteresse vriendin auto aan de kant gezet (buiten,in weer en wind).
Doe dat nooit met een Golf 1 :!: :!:
Na half jaartje geld voor versnellingbak bij elkaar gespaart en naar de type 1 gekeken.
Kreeg tranen in mijn ogen.
Heb toen besluit genomen de auto te verkopen omdat er een origineel nl kenteken op zat.
Na half jaar nog geen koper dus kenteken opgestuurd.auto gestript en carroserie doormidden geflext

Toen een tijdje met een bedrijfsauto rondgereden en toen een Golf 1 cabrio gekocht(zie verderop).
Is een leuke wagen in de zomer maar niet voor dagenlijks gebruik.
Daar kwam bij dat ik mijn oude sprint hobby wou oppakken en men mocht toendertijd niet met een cabrio sprinten..

Kwam op internet in April 2004 toen een 89-er Golf 2 Gti tegen en heb een deal maakt met die man en kon mij toen de eigenaar noemen van een 89-er VW Golf 2 van oorsprong een 1800 8v Gti.
Daarna een g60 erin gehad,maar daar niet veel plezier van gehad en er toen een 1800 16v kr motor ingebouwd.
Met die motor heb ik een hoop ellende gehad door een verkeerde inbouw met sloop onderdelen door een man die zei er verstand van te hebben..
Zwaar verneukt dus....
In 2005 tijdens de Duitse autosportdag gaf ook die de geest..
Toen weer een 16v kr ingebouwd en daarme gesprint in Assen,Ter-Apel,Lelystad,en Drachten en 2 keer mee circuit gereden op het TT circuit te Assen..
Ook nog een intervieuw gehad in het Dagblad van het Noorden over de Duitse autosportdag in 2005

Door aanhoudende problemen in Januarie 2006 besloten om een 90-er Edition One Golf 2 te kopen en de zwarte Golf in onderdelen te verkopen.
De mooie onderdelen zoals half leren interieur,Borbet A velgen en schroefset werden op de Edition One overgezet,evenals nog een aantal andere onderdelen..
Deze auto is inmiddels total loss doordat een Mercedes mij over het hoofd zag bij een afslag.

Eigenlijk bedoeld als vervanging voor de 8v edition,maar later als meeting auto gaan gebruiken kwam er in mei 2007 een 90-er Edition one 16v met webers.
Op deze auto veel dingen van de 8v edition overgezet.
Met deze auto inmiddels veel plezier beleefd.

Nadat de 8v edition total los was gereden in september 2007 achter een G60 aangegaan ter vervaning.
In oktober 2007 overgegaan tot de aankoop van een origineel nederlandse 90-er g60.
Daar is inmiddels het 1 en ander aan veranderd.


De nederlandse g60 werd vervangen door een ingevoerd exemplaar uit 1991,full options,waarop alle opleuk dingen van de nederlander weren overgezet.

Met deze auto paar jaar gereden,met als circuit wagen nog steeds de 16v met webers,inmiddels voorzien van rolkooi en kuips.

Eind 2009 besloten om 1 wagen weg te doen aangezien beide auto's niet meer wegenbelasting vrij zouden worden.
De g60 zou de meeting/sprint auto worden,de 16v met webers werd opgeofferd en gedemonteerd.
Dingen zoals rolkooi,kuipstoelen,meters,veerpootbruggen,velgen, complete front en wat kleine dingen werden overgezet op de g60.
Voor de g60 werd een 180 pk 20vt motor gekocht.
Voor dagenlijks gebruik werd er een 1300 polo fox station aangeschaft.

In de winter nog bezig geweest met de motorombouw,maar door tijd gebrek stilgelegd.
Toen we hallf 2010 bericht kregen dat we de eigenaars zouden worden van een huis met garage besloten om de golf 2 g60 te demonteren en in onderdelen te verkopen.
De garage betekende groen licht voor mijn oude liefde,en zo werd de zoektocht naar een golf 1 begonnen.
Na een hele poos te hebben rondgekeken eindenlijk een goede bass gevonden in een origineel nederlandse 84-er golf 1 met 17 inchen,kuipstoelen en een Porsche kleur.


De polo heb ik erg veel plezier mee gehad,maar door de verhuizing kwam ik verder van het werk te wonen dus was beter als ik diesel ging rijden.
Aangezien de vriendin al diesel reed besloten om daarmee naar het werk te gaan,en als vervanging voor de polo een wat volwassener auto aan te schaffen.
Na uitgebreid speurwerk binnen de vag groep is de keuze gevallen op een Leon topsort met vol leer,18 inch lichtmetaal en airride.

Met deze 2 wagens ben ik momenteel een zeer tevreden man.

Sommigen zullen mij nog kennen als de razende reporter en internetspammer van VW Noord.
Maakte dus verslagen van meetings voor hun clubblad en foto's voor hun internet site.
Anderen kennen mij van VW Team Provincie Groningen.
Mijn oude club waar ik in 2002 mee gestopt was.
Dit is de oude site : http://members.lycos.nl/vwteampg/index2.html
En dit is de nieuwe http://www.vwteampg.nl
Samen met Rianto en Luppo(Systreme) de draad weer opgepakt,waar ik en aantal jaar terug met Rianto(corsa14joy) gebleven was.

Dit is een gewone vriendenclub die naar meetings en evenementen toegaat.
Lid worden is dus niet mogenlijk..
Op de site zie je o.a onder leden de leden auto's en er staan een heleboel foto's op van meetings en andere evenementen.

In het verleden was ik ook ook de fotograaf en Site Admin van http://www.vlammen.nl en maakte ook foto's voor http://www.opcnoord.nl(voormalige club van vriend Rianto)en http://www.autocross.nl
Tevens ben ik lid van http://www.eekadracing.nl,dat is een algemene autoclub uit de buurt..
Veel fuore heb ik ook gemaakt met mijn Hall of Fame van de Nederlandse VW Scene
( http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=VWTEAMPG )
Een lijst met alle nederlandse vw's die naam gemaakt hebben in de scene

Nou dat was het eerst wel even...

Hieronder de specs en de foto's van de beide bolides

En in de reply verderop foto's en specs van voorgaande wagens..

Specs Leon

- Origineel nederlandse auto van 2003
- Vol lederen elecinterieur.
- Cruisecontrol.
- Elec ramen.
- Elec spiegels.
- Climat control.
- Hoogte verstelbaar stuur.
- Boordcomputer.
- Abs.
- Stuurbekrachtiging.
- Traction control.
- Bekerhouder.
- Druppel(nieuw model) spiegels.
- Armsteun.
- Alu daschboard inleg.
- Lederen stuurwiel.
- Lederen pookknop

Veranderd :
- 18 inch Sportec velgen.
- Bss Airride met afstandbediening
- R32 pedalen en voetsteun
- Skoda fabia achterruitenwisser
- W8 binnenverlichting
- Airride meters en knoppen in middenconsole
- Turbodruk en oliedruk meter in middenconsole
- Audo TT draagarmrubbers.
- R32 stabalisatorstang.
- Gecleande kofferklep.
- Cupra R lip
- JD chip
- Forge dumpvalve



Leon














De golf 1

- Origineel nederlandse 84er golf 1 gti
- Quartett set
- Heldere koplampen
- Witte knipperlichten
- Witte achterlichten
- Embleemloze enkele grill
- Booskiker in kleur.
- Strak gemaakte achterklep
- Enkele ruitenwisser
- Achteras met schijfremmen
- Schroefset
- Scirocco kanteldak
- Wob pookknop
- Qsp stuur
- Carbon kuipstoelen
- Brede 4 punt gordels
- Dak bekleed met stof
- Veerpootbrug over motor
- 1800 8v motor met afgedraaid vliegwiel
- Spaghetti spruitstuk
- Powerlifts
- Sebring einddemper
-16v antenne
- Engelmann spiegels
- Elec ramen
- Cv op afstabdsbediening
- 17 inch velgen.












Toekomstige motor.






Reply With Quote