Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Tuurlijk kan ik je daar wat meer over vertellen.
Ten eerste heb ik alles gekocht bij Akoestiekwinkel.nl, dus hier kun je zelf even de prijzen nakijken, hoef ik dat niet te gaan doen. Is in ieder geval niet heel duur. We hebben het over 7 tientjes in totaal denk ik voor de bitumen en de schuimlaag inclusief verzenden.
Ik heb 2 dozen vibraflex gebruikt, er bestaat ook Vibraflex extreme maar die zijn meer voor als je met dikke audio aan de slag gaat. In iedere doos zitten acht van die zelfklevende matjes bitumen en daar heb ik er nu nog een aantal van over die ik ga gebruiken om de deuren en de zijkant achter mee te ontdreunen.
Het is heel makkelijk te gebruiken. Uiteraard eerst een beetje schoonmaken, dan op maat snijden en ertegen plakken en vervolgens met een heteluchtpistool verwarmen zodat het flexibel wordt en nog beter gaat kleven.
Dan druk je het gewoon overal goed aan zodat het de achterliggende vormen aanneemt en is de antidreunlaag klaar.
1 doosje met 8 matten weegt 5 kilo, dus als je voor lichtgewicht gaat moet je deze matten niet gebruiken of gewoon niet zo veel als mij gebruiken.
Tegen het schutbord bij het voeteneinde komt er nog een laagje isolatieschuim (Acusticab) overheen, net als origineel. Ik heb gekozen voor 25mm dikte met een waterdicht laagje ivm natte schoenen. De dikte komt ongeveer overeen met het originele schuim dat tegen het schutbord zat.
Op de vloer komen isolatiematten die ik in een set gekocht heb bij Newton Commercial in Groot Brittanië.
Over dat geheel komt dan uiteindelijk de vloerbedekking. Op deze manier zou de auto goed ontdreund en geïsoleerd moeten zijn om resonantie en overdreven hard motorgeluid te voorkomen.
Hopelijk heb je hier genoeg info aan.
|
Top !
Dank voor je info.
En heb jij zo,n beetje de hele bodem zoals onder de achterbank, middentunnel etc ook beplakt?
Zo nee ? Hoeveel m2 meer zou je dan nodig hebben? Of hoeveel euro aan bitumen ?
Ik zat er ook aan de denken de binnenkant van de deuren, het dak, binnenschermen achterin, wielkastranden binnen etc etc te beplakken.
Ook heb ik een keer een blog gezien bij een t4 wat verschrikkelijk inspirerend was. Die kerel had zijn hele t4 fluisterstil gemaakt door bijvoorbeeld projectietapijt in de wielkasten te maken dus letterlijk buiten de auto omdat nieuwe audi's dit ook hebben. Kan helaas de blog niet meer vinden.
Weet alleen niet of die flinke extra investering in bitumen door de hele auto ook echt effect zal hebben in vergelijking met bv alleen de bodem en een paar plekken hier en daar.
Ik wil geen extreme audio maar wel extreme stilte in de auto. Ook wel extreme audio maar daarvoor inversteer ik geen cent aan de bitumen...
Het gaat me absoluut om het comfort. Ben nu een audi 80 tdi uit 82 aan het bouwen die ik fluisterstil wil hebben. Ook mijn urquattro en audi coupe gt wil ik hiermee vol plakken.