View Single Post
  #3  
Old 16-11-2010, 23:29
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Nou vanavond snel gegeten en naar het hok gegaan..

Asflenzen omgezet,
Schakelklok omgezet + plaatje aan de onderzeide,
KM teller sensor over gezet (LET OP! Er zijn 9N bakken welke het tandwiel NIET in de bak hebben zitten!!)
Stukje uit de bak gezaagd voor de baksteun.

Na alles omgebouwd te hebben direct de zo goed als nieuwe koppeling en vliegwiel van de 9n TDI gemointeerd op de krukas. Bak weer terug gemonteerd.

Helaas vind ik de orriginele steun v/d GOLF IV bak niet mooi passen. Ik heb de 9N steun er ook bij, deze ga ik aanpassen zodat deze erop kan. De steun trekt namelijk krom zodra je alle bouten aantrekt, de steun is nl. net iets anders.

Ik hoop dat de bak het uithoud v/d week zodat ik donderdag/ vrijdag de steun kan vervangen voor de stalen 9N steun!

Heb proefgereden, en het valt mij totaal niet tegen!! trillen v/d motor bij stationair is weg, massa vliegwiel zat vast.. Koppeling gaat zo licht als een veertje en het toeren bij de 80 > 100 > 120 is helemaal super!

80 in de 5 was eerst 1850-1900 toeren nu: 1400 - 1450 toeren.
100 in de 5 was eerst 2100-2200 toeren nu: 1800 toeren.
120 in de 5 was eerst 2600 toeren, nu 2200 toeren!

In mijn idee moet de motor een stuk zuiniger zijn, en ben dus zeer benieuwd wat het verbruik zal zijn. Morgen Assen heen en weer, dus het zal mij benieuwen wat het word!!

Geweldige uitvinding dit! Ben er zeer blij mee!!

Wordt vervolgt!
Reply With Quote