View Single Post
  #8  
Old 16-11-2010, 02:38
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Koppakingen van het merk Victor Reinz zijn ideaal voor het zwaardere werk.

Voor de turbodruk aan te passen kan je op 2 manieren te werk gaan:
Oftewel sluit je de wastegate werking gewoon af.
Op de foto die hier reeds werd bijgevoegd is het leidinkje al reeds aangeduid in het blauw.
Als je dat gewoon weghaalt/afsluit blijft je turbo opspoelen tot hij zijn top bereikt die bepaald wordt door de snelheid van jou uitlaatgassen. Kschat ergens tussen de 1,4 bar en 1,6 bar piekdruk.

Oftewel schroef je het inbusje naar binnen (aangeduid in het rood) waardoor er meer druk nodig is om de wastegate te laten werken en de turbo dus meer druk zal leveren, de piekdruk kan je zelf regelen door het imbusje verder of terug te schroeven...
Het is wel aangeraden een turbodrukmetertje te gebruiken om de boel wat in de gaten te houden.


__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote