View Single Post
Old 11-11-2010, 11:12
Dub-Detail Dub-Detail is offline

Ben weer een stapje verder.
Enige dat ik nu nog moet aanpassen is de ontsteking.
Daar ik op carbs ga rijden zal ik vacuumvervroeging nodig hebben.
En omdat ik op het moment nog niet met vrijprogrammeerbaar wil rijden zal ik ergens een verdeler kwijt moeten.

Hiervoor moet ik de as die uit de oliepomp komt vervangen door een 2.0 8v as en de bijbehoorende tandwielen ompersen zodat de aandrijving klopt. Met deze as kan ik de verdeler aansluiting op de oliepomp.
Dan alleen even kijken of het tussenas tandwiel aan de distributie gelijk is van een 8v aan een 16v.
Zo gaat m'n verdeler in de juiste verhouding draaien tov. de krukas en heb ik ontsteking.

Ik had eerst ook nog gedacht om het gat van de nokkenassensor uit te fresen of een adapter te draaien zodat ik daar een 16v verdeler in kon monteren. Alleen gaat dit niet omdat de verdeler dan de andere kant op gaat draaien en de vacuumvervroeging dan waarschijnlijk vacuumverlating wordt.
Ik had ergens gelezen dat je er ook een fiat verdeler in kan monteren, maar dat topic ben ik kwijt en het onderdeelnummer heb ik niet genoteerd.

Ik heb waarschijnlijk een koper voor de ABF kop die ik nu over heb. Als die verkocht is ga ik de 20v kop in huis halen.

Gr, Pim
Reply With Quote