Lassen is niet altijd lassen, zeker als de eigenaar de auto wilde verkopen en hem nog even snel "opgeknapt" heeft.
Check het laswerk goed en kijk of er geen overlappingen gebruikt zijn terwijl oud plaatwerk is blijven zitten, bij twijfel mag je mij gerust foto's sturen naar me mail zodat ik je kan adviseren
Wat betreft lassen wegslijpen, dit kan alleen volledig als er een doorlas is gemaakt zonder doorbranding aan de achterzijde.
Als dit niet het geval is zullen er scheuren ontstaan.
Als het laswerk niet is uitgevoerd door een professionele lasser slijp dan niet te veel weg als je nog enige sterkte wilt behouden
Als nabewerking raad ik Kit af op lasnaden omdat dit plastisch blijft, kan scheuren en niet volledig afdicht.
Het nadeel is daardoor dat vocht en zuurstof onder de kit kan komen en de kit zorgt dan voor een afgesloten broeikamer waardoor het oxidatie proces nog sneller gaat.
Menie is altijd goed, primer ook, maar primer is poreus dus niet volledig dekkend waardoor je altijd vrij snel een lak moet opzetten.
Voor niet zichtbare delen vind ik tectyl de beste oplossing, vooral als je dit halfjaarlijks bijwerkt.