03-11-2010, 15:43
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by picasso_16v
Ik heb ergens een boek over tuning, staat ook in beschreven dat na ja immers bij een 8v dat ze wat materiaal rond de klep weg halen zodat het beter de kamer in kan lopen. Had je al wat gemeten kwa koppen enz? wat de inlaat diameter is en wat de hoek van het kanaal is, want op het oog van de fotos die ik gezien had lijkt i namelijk precies het zelfde(ik heb er nog geen 1 in het echt gezien:P) Ik had ook gelezen of clubgti dat het ook nog niet geheel duidelijk is welke kop en welk onderblok er nou precies gebruikt is.
Wel heb ik een lijst gezien waar stond dat audi sport 311pk uit de ace gehaald heeft. Met die v8 kop?
|
Zover ik tot nu toe heb kunnen vinden, en dat staat ook op clubgti nu, is er een ongeboord ACE blok gebruikt met een 4.2 V8 kop.
Regelgeving wilde dat de positie van de kleppen gelijk bleef aan die van een kop uit serieproductie. Daarvoor is dus de kop van de 3.6 gebruikt en met een andere steek zijn de verbrandingskamers toen aangepast.
Het nog niet geboorde onderblok van de ACE is toen op diezelfde steek geboord.
De steek van de bougies was dus nog steeds 88mm, zoals bij een standaard 3.6 (of 1.8) kop, maar de steek van de cilinders is daardoor omhoog gegaan (uit m'n hoofd naar 93mm).
Heb nog niks opgemeten, maar er staan wat standaard gegevens van de verschillende koppen (klepdiameters bijvoorbeeld) op clubgti.
Wil kijken dat ik morgen de V8 kop nog effe wat verder uit elkaar sloop, dan probeer ik er gelijk aan te denken dat dingen op te meten.
|