View Single Post
Old 02-11-2010, 12:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
zitten ze bij een kr kop wel gewoon in het midden?

lijkt erop dat de linkse (dus de 2e of 3e cil.) in het midden zit en de rechtse (1e of 4e cil.) uit het midden, kan me voorstellen dat ze zoiets gedaan hebben door ruimtegebrek in de kop (door koelkanalen of bij de nokkenas) of dat het met warmte huishouding te maken heeft (2e en 3e cil zitten in het midden en zijn dus meestal heter) hoe het de warmtehuishouding helpt zie ik ook effe niet

maar als het bij een KR kop wel gewoon in het midden zit lijkt me ruimtegebrek ook niet het probleem

Bij de KR zit het gewoon in het midden.

In feite is dit hierboven gewoon een bewerkte 3.6 kop, net zoals het onderblok van de 4.2 een bewerkt 3.6 onderblok is. De reden dat de verbrandingskamers zitten waar ze zitten is omdat de boring van de cilinders versprongen is om zo de 84.5mm grote boring mogelijk te maken. Maar kan me voorstellen dat dit meer met het oog op de verkoop (4.2 op de kofferklep) dan het vermogen en prestaties gedaan is.

Door het zo te doen hoefde Audi geen andere kop en onderblok te ontwikkelen, de nokkenas kon gebruikt worden, de krukas werd gebruikt (waarschijnlijk met andere (asymetrische) drijfstangen, etc. waardoor aardig in ontwikkelingskosten werd gespaard.

Wil dus graag weten in hoeverre de prestaties erop achteruit gaan met een kop-indeling als hierboven, omdat dit de voorlopig enige manier is om een betrouwbare 85mm boring te realiseren, en omdat ik gewoon nieuwsgierig ben.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote