
01-11-2010, 16:17
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
|
|
Quote:
Originally Posted by De Limburger
Wat is het voor/nadeel dat deze kelkjes niet gelijk zijn? Aangeziewn de zo ook op de Motorfiets zitten gemonteerd dacht ik dat het wel goed was?
Maakt dit dan ergens een verschil in? Want gelijk maken is namelijk nog al erg moeilijk of ik moet nog zo'n setje ergens uit kunnen halen.
|
Heeft te maken met de pulsdrukvulling.
Zodra de klep sluit klapt de aangezogen lucht hier tegenaan. Deze draait zich weer om, en gaat weer richting het begin van je inlaattraject. Eenmaal daar aangekomen botst de lucht weer en draait zich weer om.
Ideaal is het als de lucht die zich aan het begin van het inlaattraject heeft omgedraaid precies bij het openen van de inlaatklep(pen) aankomt bij de klep(pen). Op die manier krijg je (heel beperkte) drukvulling.
Ik weet wat bij sommige motoren met een goed berekend inlaattraject en een goed stel itb's de druk tot bijna 1psi kan oplopen, dus zonder turbo of kompressor.
Waarschijnlijk heeft die motorfiets waar je de kelken vandaan hebt een inlaattraject tussen kop en carb wat ongelijk is.
|