31-10-2010, 16:07
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by jobro
ik heb zelf bij een golf 1 1.5 automaat hetzelfde probleem gehad,geen vertrouwen in die klote startmotor want had een eigen wil.
had eerst een andere startmotor geprobeerd(is dus super te monteren bij mk1 haha) en leek een tijdje goed.toch weer problemen,meestal bij warme motor werkte hij niet.
auto is daarna verkocht.maar had wel meer info gevonden hierover,schijnt toch een overgangsweerstand in de aanstuur draad te zitten dan. je hebt in deze circuit ook de beveiliging van de stand van de automaatpook.
je kan eens proberen om een h7 pit te laten brandden op de aanstuurdraad bij de starter en die verders een losse massa te geven. op het moment dat de auto dus niet wil starten zou je dit moeten testen met die lamp,dan gaat de lamp niet aan. al meet je dan misch wel 12v maar kan hij gewoon geen amperes trekken.
|
Spanning, stroomsterkte en weerstand heb ik allen gemeten, tussen het contactblokje en de aansluiting op de startmotor. Dit was alles in orde, ook toen ie niet wilde starten. De startmotor getest, en die draaide elke keer perfect rond als ik hem aansloot zonder de aanstuurkabel van de auto te gebruiken. Alles werkt dus prima, en doet exact wat het moet doen, behalve als alles op elkaar is aangesloten. Dan doet ie het niet. Afgelopen twee dagen heeft ie het echter gedaan zoals 't moet, dus we houden de hoop er maar gewoon effe in.
Probleem is dat ik niet "effe" een lampje kan aansluiten op de stekker van de aanstuurdraad, omdat ik deze pas los krijg als de startmotor is uitgebouwd. En daarvoor moeten eerst de bevestigingsbeugel, aandrijfas, veerpoot en hitteschild los.
Ga er nu van uit dat ik het probleem toch in de zekeringenkast moet zoeken. Kan m'n vraagbaak effe niet vinden, maar als ik weet waar relais 17 voor dient kan ik weer verder.
|