View Single Post
  #31  
Old 26-10-2010, 15:02
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Ok, volgens mij begin ik helemaal simpel te worden en is er iets dat ik mis...

Ik heb de starter aangesloten op een losse accu met 13v spanning. De pluskabel op de plus-aansluiting van de starter, de massa op het huis en een aanstuurkabel op de juiste aansluiting direct vanuit de plus. Zolang de aanstuurkabel stroom heeft blijft de startmotor op volle toeren draaien.

Daarna de startmotor aangesloten in de auto met de massa via een startkabel, direct op het huis. De aanstuurkabel heb ik van de auto zelf genomen. De constante plus doorgemeten, die was ok, en dus ook gewoon aangesloten. Bij het starten gebeurt er echter niets. Vervolgens heb ik alles, op de aanstuurkabel na, laten zitten. Toen heb ik een losse kabel gebruikt, zoals in de eerste opstelling, om als aanstuurkabel te fungeren, en de startmotor draaide direct rond.

Probleem lag dus in de aanstuurkabel van de auto, dacht ik. Die doorgemeten, en gaf prima 0v bij niet-omgedraaide sleutel. Met de sleutel in start-stand gaf ie dikke 12v door.

Is m'n startmotor dan zo eigenwijs dat ie op de ene kabel niet wil starten en op de andere wel, terwijl beide keurig dikke 12v doorgeven? Ik weet langzaamaan niet meer waar ik 't moet zoeken, ieder afzonderlijk onderdeel werkt perfect, maar als ik ze allemaal bij elkaar zet werkt 't niet....
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote