View Single Post
  #18  
Old 18-10-2010, 10:32
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by M v D
Die scheurtjes tussen de kleppen komen heel vaak (lees; altijd..)voor, als ze niet te diep zijn en /of richting de voorkamers ingescheurd zijn, is er niks aan de hand. Ik heb mijn cilinderkop met zulke scheurtjes zelfs laten reviseren en rijd er nu al zo'n 23.000 km mee, met 1,5 bar turbodruk en absoluut geen problemen.
De SB/RA en 1V hebben naar mijn weten altijd hydraulische klepstoters. De CY niet altijd en als de jouwe dat niet heeft, passen die koppen ook niet. Anders wel.
Heb me laten vertellen door een revisiebedrijf bij mij in de buurt dat er wel verschillen tussen de koppen zit, maar dat deze minimaal zijn. Meen dat er iets verschil zit in de klepdiameters. Zijn (volgens hem) nauwelijks te merken.
Welke turbo ga/wil je monteren? Een watergekoelde kleine (SB / RA) of een ouder type die veel groter is. Ik kan je wel zeggen dat er hierdoor veel verschil in te voelen is qua powerband, koppelkromme en motoreigenschappen.



Thanks voor het antwoord, hier kan ik weer verder mee. Zal wel kijken of ik de SB kop monteer of de 1v.

Gr
Reply With Quote