Hey hallo,
Hij komt een aantal mensen vast bekend voor... mijn Jetta:
mijn '83-er ('84 op kenteken) Jetta I LX met 1.3 60 pk GF motor.
Na een tijdje fijn te hebben gereden met mijn Jetta werd het minder. de motor starte vrij moeilijk, vooral met een beetje kou. na hem af hebben laten stellen werd het niet beter. De carburateur is slecht.. dat weet ik inmiddels... maar oke, er viel nog mee te rijden.
Na een tijdje problemen gekregen met de remmen... en nog. de blokken waren op. Maar ik wou toch wat zwaardere remmen, want ik zat serieus te denken aan een andere motor voor in de Jetta. Maar na veel gedonder, miskoop Donor GTI enz. enz. Toch besloten gewoon niet aan te beginnen. Dus die remblokken vervangen.
Alles leek oke, tot ik ook de wielen gemonteerd had... Ik zou ze testen.. en verrek, geen beweging in de Jetta. Dus alles er weer af... wat rommelen en prutsen.. alles draaide. wielen er weer op.. en niks. Ik een paar keer de rem pompen, want dan kan alles even zetten(tip uit de vraagbaak) Dus even stevig pompen.. en toen was et mis, trap er zo doorheen... naja... leuk. Waarom wouden nou de wielen niet draaien, bleek dus dat ik de wielen op de remklauwen vast had gedraaid, omdat met nieuwe blokken de klauwen meet volume hebben.... naja, voorheen draaide alles ook, dus nooooit aan gedacht, hoe stom. dus dat opgelost met spacers. Remmen ontlucht.. was een optie, geen succes. Dus dan blijft er 1 optie.. hoofdremcilinder kapot getrapt. Hoewel er nergens vloeistof lekt. Dus inmiddels (paar weken/maanden later) nieuwe hoofdremcilinder besteld.. is al weer even onderweg. Dus dat komt ook weer goed.
Nu de motor nog. Omdat ik geen aanpasserij wil hebben, en snelheid me niet zo veel kan schelen (niet met die ouwe Jetta), heb ik besloten dat ik mijn motor wil behouden maar en een beetje wil laten bewerken. Hoe en wat dat zien jullie nog wel... ik zelf ook... dus de Jetta komt wel weer eens op de weg.
Wat ik voor alle problemen al op het oog had was een rolkooi, kuipstoelen en vierpuntsgordels. Hier kon ik een mooie deal mee maken, en dat leek me wel wat. Heeft een tijdje op een laag pitje gestaan, maar ik had het al min of meer toegezegd, dus laatst alles maar opgehaald. De bedoeling is dus de rolkooi te plaatsen, heb em al gepast, en ik vind het persoonlijk wel erg leuk.
Voor de duidelijkheid.. hij blijft niet geel(zie volgende foto's). Voor ik hem ga plaatsen moet ik ook nog een beetje aangepast.
Over de kuipstoelen ben ik er nog niet helemaal uit, maar ik ga ze in eerste instantie nog niet plaatsen. Ben al even samen met mijn broer aan het prutsen geweest met onderstellen van corrado stoelen, om daar dan de kuipen op ze zetten, dan hebben ze alle functies gelijk ook, maar op die maniet komen de stoelen te hoog. Ik wil liever niet lassen in de Jetta, en ook zo weinig mogelijk boren, dus daarom wat aan het prusten met kant en klare frames. Wie weet komen ze er nog in.
Dit geldt ook voor de vierpuntsgordels. die komen er waarschijnlijk wel in. maar voor de bevestiging moet er ook een beetje geïnproviseerd worden. (ik draai ze nu in de daarvoor bestemde gaten onder de achterbank vast.. en ze moeten los kunnen bewegen.. dus daar nog wat op vinden.)
Heb inmiddels de (stalen) rolkooi uit de verf, en ga em in de blanke lak zetten.. eerst een beetje... 'oppoetsen' zeg maar, en dan in de blanke lak. Foto's volgen.
Wat ik nog zoek voor de Jetta op het moment: linkervoorscherm (niet golf dus

), Achterbumper (of voor- én achterbumper met chroomrandjes, zijn bij de voorbumper helaas zwart gemaakt)