
30-12-2004, 10:00
|
 |
REALLY Bored
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
|
|
Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik heb ook al een aantal type 1 met type 2 D, TD of GTD blokken gemaakt.
Het omkeuren kost inclusief het wegen en nieuwe apk ongeveer 150 euro. Dat is dus niet de hoofdprijs.
Wat je moet doen is het vinden van de motorsteun van een type1 diesel aan de distributie zijde. Deze zijn alleen geleverd in de type1 diesels, dus ook de caddy1. Ze zijn schaars aan het worden.
Dan er direct een nieuwe rubber inpersen met de trillingen van een dieselblok is dit geen overbodige luxe.
Voor de rest zijn de steunen van de oude motor te gebruiken (als je dezelfde versnellingsbak of automaatbak blijft gebruiken)
Het enige wat je in je electriciteits circuit moet maken is het gloei relais circuit en als je een toerenteller hebt een dynamo nemen met aansluiting voor de toerenteller.
Voor vragen moet je me maar ff mailen. Ik bouw ze ook om naar Plantaardige olie en afgewerkte olie. Daarnaast doe ik aan dieseltuning op hobbybasis.
|
Dan moet je toch een complete herkeur doen, met nieuw kenteken e.d.? En dat is toch rond de 750 euro? Ben ik dan in de war met wat anders?
sorry dan voor mijn foute info! :o
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
|