View Single Post
  #3  
Old 24-09-2010, 22:34
oettingercabrio oettingercabrio is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 25
Default

Hajee, allereerst alvast bedankt voor je hulp.
Heb zelf eigenlijk nog geen ervaring met luchtgekoelde motoren, kom nl uit de golf1 scene en dus net de overstap gemaakt naar de T1.

Vandaag weinig tijd gehad. .. maar wel de volgende zaken gecontroleerd.

-nadat sleutel op kontakt is gezet heb ik 12V aan de plus v/d bobine en wat ik zelf vreemd vind dus ook op de min v/d bobine (zw draad die naar de ontsteking gaat)

-spanningsregelaar hoor ik een 'tikken' bij het inschakelen v/h kontakt. wanneer kontak wordt uitgezet hoor ik niets.

-kontaktpunten gaan goed open, zijn ook schoon

-verdelerkap en rotor zijn ook als nieuw evenals bougies en bijbehorende kabels.

-Ruimte tussen kontaktpunten is vlgns mij wel te krap kan amper een vloeitje tussen.
Moet nog ff zoeken hoeveel ruimte hier tussen mag/moet zitten.

Ben momenteel a/h zoeken naar juiste motorgegevens zodat ik hier wat info over kan verzamelen. Na wat googlen kom ik toch meerdere motortypes tegen.

Gaat wel een hele nieuwe wereld voor me open. Haha. Zodra de auto weer 'loopt' zal ik wat foto's op het forum 'dumpen'.
Reply With Quote