Thread: MK4 picpost
View Single Post
Old 21-09-2010, 22:09
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by RubenD
Het spijt me zeer, maar een de Golf Mk4 is niet voorzien van een starre achteras, maar een semi-onafhankelijke achteras.

Als je de stabistang demonteert/ontkoppelt zul je ook zien dat het een wiel vrij makkelijke enkele centimeters in en uit kan veren zonder dat het andere wiel meegetrokken word.

Door het toepassen van de juiste stabistang word body-roll in bochten voorkomen. Waar tegenover staat dat bij kuilen e.d. de carosserie meer zal schudden.

Doordat een semi-onafhankelijke as voor symmetrie zorgt vind ik het raar dat je auto links/rechts niet even laag kan liggen. Wat ik me wel kan indenken, dat je achteras net niet symmetrisch gemonteerd is (mocht dit wel zo zijn, dan zou dit een zeldzaamheid zijn.zou je de eerste zijn).

En dat dus het ene wiel net iets meer naar binnen staat, wat er weer voor zorgt dat deze dieper in de kas kan vallen. Of het zit wel gewoon in de luchtbalgen. Heb je trouwens apparte kleppen voor elk wiel? Of is de achteras via 1 klep en dus een T-stuk in de leiding aangesloten?

Heeft niks met de air te maken, heeft elke golf 4 zonder notch.
Oftewel dat komt door de aandrijfas Rv die de auto een fraktie minder diep laat zakken als Lv.

Had ik bij mijn rode golf 4 ook, precies het zelfde verhaal.

Je krijgt de indruk dat je auto scheef is maar dat is dus niet zo, beetje raar gezicht maar als je het niet zou weten zou het ook bijna niet opvallen hoor.

Maar heeft dus niks met kleppen/balgen e.d. te maken want een auto is links rechts gewoon hetzelfde.

flickr
Reply With Quote