Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Aanschaf Vento 2.0 GT (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=98205)

VwGolfMK2VW 02-04-2012 12:24

Aanschaf Vento 2.0 GT
 
Hallo,

graag jullie advies:)

ik rij al een tijdje volkswagen en heb als begin auto een Corrado VR6 uit 1993..
Deze wil ik graag verkopen omdat ik iets meer ruimte wil en mogelijk iets zuiniger rijden. en graag een 5 deurs:)

toch wil ik niet teveel inleveren op vermogen en luxe en ben altijd al gek geweest op de volkswagens met kont..

eerst ging mijn voorkeur uit naar een Jetta MK2, maar na een aantal bekeken te hebben kon ik niet echt wat naar mijn smaak vinden..
dus overweeg ik de overstap naar een Vento... en dan het liefst een GT.

dus ik zou graag een beetje advies waar ik op moet letten bij aankoop, en dan ga ik het liefst voor een 2.0 motor.(handbak)

en wat is ongeveer het verbruik van zo'n blok en zijn ze onderhoudsgevoelig?

alvast bedankt :thumbup:

Justin

Matheo 02-04-2012 12:30

Motorisch zijn de 2.0's redelijk kogelvrij, gewoon normaal onderhoud. Let wat betreft de carosserie vooral op roestschade (bodem, dorpels, krikpunten etc), golf 3/vento's zijn nogal roestgevoelig.

jorg-maashees 02-04-2012 12:31

Verbruik van zo'n blokje is niet zuiniger als je normaal rijdt als wat de vr6 verbruikt. Maatje van me draaide met een golf 3 gti met 2.0 motor rond de 1 op 9, en met de vr6 erin 1 op 10/11. :thumbup:

In onderhoud zijn ze wel goedkoper, aangezien alles wat op een vr6 blok zit behoorlijk aan de prijs is. :thumbup:

tiefflieger 02-04-2012 13:08

Zuinig is zo'n 2e blok idd niet.

En let vooral heel goed op roest, helaas heeft een gt dorpelverbreders waar je niet onder kan kijken dus ga er maar vanuit dat het daaronder verrot is.
Verder bodem (bij de rubber doppen vooral als ze er nog in zitten), voorschermen, deuren, achterschermen, achterklep, onder de deurrubbers 4x enz enz.
Alles behalve het dak en kunststof zeg maar...

Zou eerder voor een 35i of een Jetta mk2 gaan kijken, anders heel goed kijken en ga er maar vanuit dat je een hele hoop tegevallers ziet voordat er een fatsoenlijke voorbij komt.

Sven-GTI 02-04-2012 13:18

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Verbruik van zo'n blokje is niet zuiniger als je normaal rijdt als wat de vr6 verbruikt. Maatje van me draaide met een golf 3 gti met 2.0 motor rond de 1 op 9, en met de vr6 erin 1 op 10/11. :thumbup:

In onderhoud zijn ze wel goedkoper, aangezien alles wat op een vr6 blok zit behoorlijk aan de prijs is. :thumbup:



1 op 9 met een 2.0?? :eek:

Ik rijd met mijn 2.0 16v (ABF) ongeveer 1 op 11 en daarbij is het alleen maar volgas optrekken en plankgas op de snelweg. Met normaal gebruik rij ik zo'n 1 op 13/14.

M'n broer heeft een vr6 en rijd met normaal gebruik ongeveer 1 op 9/10.

VWJYI 02-04-2012 17:48

Ik had een 2l en die deed met airco aan 1:12/13 zonder problemen

VwGolfMK2VW 02-04-2012 18:39

Wow wat een reacties :thumbup:
Bedankt.. Ja die 8v blokken van vw zijn behoorlijk kogelvrij idd als ik alle verhalen mag geloven
Mm ja het is een golf 3 met kont he.. Dus dat roesten had ik eigenlijk wel na kunnen gaan :tongue:

Moet zeggen dat het verbruik me wel een beetje tegenvalt.. Haal met de cor ongeveer 1:9/10.. Ben dus ook een rustige rijder.. Maar de verhalen over verbruik wisselen nogal ja..
Maar hoopte persoonlijk dat 1:11/12 wel mogelijk was en 1:14/15 op de snelweg.
Hoe zit het met het verbruik van de 1.6 en 1.8 blokken dan?

Maar klopt het dat dit hetzelfde blok is wat in een golf 3 gti ligt? En zijn er in de vento's geen 16v's geleverd?

Dat de onderdelen van het blok goedkoper zijn klopt idd wel.. Vr6 is toch net wat exclusiever..

Bedankt!!

Justin

VWJYI 02-04-2012 19:25

ik zelf ben niet zo'n rustige rijder, maar 1:12 is makkelijk haalbaar. Mijn vrouw haalde met dezelfde auto(golf variant 2l) makkelijk 1:14.

arnus71 02-04-2012 20:06

De 90pk 1800 blokken zijn ook heel degelijk en op zich genoeg vermogen om lekker te cruisen. Lijkt me ook wel een optie, ook meer keuze. Vento GT is aan de zeldzame kant

Sven-GTI 02-04-2012 20:36

Is een tdi geen optie?

De Pul 02-04-2012 20:41

ik zou een mooie passat 35i zoeken,rijd beter,roest veel minder en veel meer ruimte van binnen.mk3's zijn waardeloos......

tiefflieger 02-04-2012 20:43

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik zou een mooie passat 35i zoeken,rijd beter,roest veel minder en veel meer ruimte van binnen.mk3's zijn waardeloos......


+1

VwGolfMK2VW 02-04-2012 21:26

Haha misschien toch maar eens kijken naar een passat idd.. Ik vind de gt een mooie uitvoering.. Is net even wat anders.. De anderen vind ik iets te "gewoon" zeg maar:-)

Een tdi is helaas geen optie.. Daar rijdt ik gewoon niet genoeg voor..

Maar heeft een passat nog een leuke uitvoering icm. Een leuk blok?

Mvg justin

De Pul 02-04-2012 21:48

Ja gt;)


All times are GMT +1. The time now is 05:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.