![]() |
Minimale dikte adapters?
Heb gisteren hoogglansverdichte porsche c2 velgen opgehaald in 8j en 9j :D Nu is mijn vraag, wat is de minimale dikte van de adapters, zodat deze niet aanlopen aan de binnenzijde tegen de schroefset?
Alvast bedankt :thumbup: |
15 mm is minimaal nodig en daarbij kijken naar de et-waarde.
|
Meten is weten ;)
Ervan uitgaande dat de dikte van de bout ook de diepte van de schroefgang moet hebben. m.a.w. M12 bouten min 12 mm dik/diepte M14 Bouten min 14 mm dik/diepte Dat is zo'n beetje de vuist regel. |
13mm met m12 toch Peet en 14mm met m14, maar goed maakt ook niks ;)
|
De ET waarde van je velgen is 57.1mm, dacht ik. zowel voor als achter.
Ik heb op me Corrado 30mm adapters rondom. Achter heb ik zow'n 3mm tussen de achterbrug en de velg zitten. Voor kon ik ook niet smaller omdat de band tegen de veerpoot aanliep |
Bedankt jongens, mij gaat erom dat de binnenkant velg niet de schroefset gaat raken. Dit omdat ik achter 9j heb met een et-waarde van 52.3. Wil graag proberen dit net binnen mijn kas te krijgen van mijn passat 35i :rolleyes:
|
Ik heb ook een setje voor de golf 1 in 8 en 9j,moet ook rondom 30 mm hebben en dan nog de hulpveer verwijderen en de stelschroef 2 cm omhoog zodat de ring niet tegen de wang aanloopt.
|
Quote:
je naaf gat is 57.1 niet de et waarde. de et waarde is standaard rond de 38. ik rij met mijn golf met 8,5j met voor een et-waarde van 14 en achter -1. |
|
Quote:
et waarde porsche design90 (c2) is 52,3 |
Quote:
Niet allemaal ;) |
Meten = weten, auto ff op de krik, wielen demonteren,
auto laten zakken met steuntjes onder de draagarmen zodat deze inveren, zoals de draagarmen ook zouden staan als de wielen eronder zouden zitten. Velg in de wielkas zetten, dan de ruimte meten vanaf achterkant hart tot aan naaf. |
All times are GMT +1. The time now is 22:35. |